«نه دلیل عقلی برای اثبات ولایت فقیه»
«نه دلیل عقلی برای اثبات ولایت فقیه»
«دلیل چهارم»
برای خواندن دلایل قبلی به پست های پیج مراجعه کنید
4- بهرهگیری از علم و عدالت، در حدّ امکان
خوب یک قانون عقلی است. میگویند: «ما لا یدرک کله لا یترک کله» آخوندها این را میگویند. آقا شما اگر رفتی دوش آب داغ بگیری، اگر آب داغ نبود از آب نیمگرم استفاده کن. نه اینکه یا آب داغ، یا آب یخ، اگر نیم کیلو غذا میخواهی که سیر شوی، و نیم کیلویش نبود، با آن مقداری که هست یک لقمه میخوریم. آقا اگر طلبکار هستی، از کسی هم یک میلیون میخواهی، میگوید: یک میلیون ندارم. میگویی: آقا نصفش را بده. ثلثش را بده. قسطی بده. یعنی نمیگویی حالا که نداری پس هیچی! حالا که نداری پس هیچی نیست! یعنی چیزی که کلش را به دست نمیآوری لااقل جزئیاش را به دست بیاوری. این قانون عقلی است. «ما لا یدرک کله...» اگر مصالح واقعی توسط امام معصوم بدست نمیآید، لااقل توسط اعلم عادل بخشیاش تأمین شود. ما که دستمان به معصوم نمیرسد. نباید بگوییم: پس هیچی، اصلاً ولایت فقیه را نمیخواهیم. هرکسی هرکاری دلش میخواهد بکند. عقل میگوید اگر به بیست نرسیدی، به نوزده، به نوزده نرسیدی به هجده، اینطور نباشد یا بیست یا صفر، ما آزاد آفریده شدیم. بله قربانگوی احدی نیستیم. کسی حق امر و نهی دارد که من را ساخته است. آن کسی که مرا ساخته باید قانون را وضع کند. او از طریق انبیا گفته و وقتی هم انبیا نیست، نزدیکترین کس به انبیاء فقیه عادل است.
_________________________________________________
{{ لینک پیج محافظان سایبری ولایت }}
http://line.me/ti/p/%40zkh6127b
"نحن ابناء الحیدر"
_________________________________________________
«دلیل چهارم»
برای خواندن دلایل قبلی به پست های پیج مراجعه کنید
4- بهرهگیری از علم و عدالت، در حدّ امکان
خوب یک قانون عقلی است. میگویند: «ما لا یدرک کله لا یترک کله» آخوندها این را میگویند. آقا شما اگر رفتی دوش آب داغ بگیری، اگر آب داغ نبود از آب نیمگرم استفاده کن. نه اینکه یا آب داغ، یا آب یخ، اگر نیم کیلو غذا میخواهی که سیر شوی، و نیم کیلویش نبود، با آن مقداری که هست یک لقمه میخوریم. آقا اگر طلبکار هستی، از کسی هم یک میلیون میخواهی، میگوید: یک میلیون ندارم. میگویی: آقا نصفش را بده. ثلثش را بده. قسطی بده. یعنی نمیگویی حالا که نداری پس هیچی! حالا که نداری پس هیچی نیست! یعنی چیزی که کلش را به دست نمیآوری لااقل جزئیاش را به دست بیاوری. این قانون عقلی است. «ما لا یدرک کله...» اگر مصالح واقعی توسط امام معصوم بدست نمیآید، لااقل توسط اعلم عادل بخشیاش تأمین شود. ما که دستمان به معصوم نمیرسد. نباید بگوییم: پس هیچی، اصلاً ولایت فقیه را نمیخواهیم. هرکسی هرکاری دلش میخواهد بکند. عقل میگوید اگر به بیست نرسیدی، به نوزده، به نوزده نرسیدی به هجده، اینطور نباشد یا بیست یا صفر، ما آزاد آفریده شدیم. بله قربانگوی احدی نیستیم. کسی حق امر و نهی دارد که من را ساخته است. آن کسی که مرا ساخته باید قانون را وضع کند. او از طریق انبیا گفته و وقتی هم انبیا نیست، نزدیکترین کس به انبیاء فقیه عادل است.
_________________________________________________
{{ لینک پیج محافظان سایبری ولایت }}
http://line.me/ti/p/%40zkh6127b
"نحن ابناء الحیدر"
_________________________________________________
- ۸۷۲
- ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط