سلام و احترام🌺

سلام و احترام🌺
صلی الله علیک‌ یا اباعبدالله💚
💠 #آیه_درمانی
( لا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ)
♡ بقره - 256 ♡
در قبول دین، اکراهی نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافی، روشن شده است. بنابر این، کسی که به طاغوت [بت و شیطان و هر موجود طغیانگر] کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمی چنگ زده است،
که گسستن برای آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست.
🔹نکته ها:
ایمان قلبى با اجبار حاصل نمى شود، بلكه با برهان، اخلاق و موعظه مى توان در دلها نفوذ كرد، ولى این به آن معنا نیست كه هركس در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگوید من آزادم و كسى حقّ ندارد مرا از راهى كه انتخاب كرده ام بازدارد.
🔹قوانین جزایى اسلام همچون تعزیرات، حدود، دیات و قصاص و واجباتى همچون نهى از منكر و جهاد، نشانه آن است كه حتّى اگر كسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه یك فرد موذى باشد.
🔹اسلام به كفّار مى گوید:
اگر در ادّعاى خود صادقید، برهان و دلیل ارائه كنید. چگونه ممكن است مردم را در پذیرش اسلام، اجبار نماید؟
🔹جهاد در اسلام یا براى مبارزه با طاغوت ها و شكستن نظام هاى جبّارى است كه اجازه تفكّر را به ملّت ها نمى دهند و یا براى محو شرك و خرافه پرستى است كه در حقیقت یك بیمارى است و سكوت در برابر آن، ظلم به انسانیّت است.
🔹مطابق روایات، یكى از مصادیق تمسك به «عروة الوثقى» و ریسمان محكم الهى، اتصال با اولیاى خدا و اهل بیت علیهم السلام است.
💌رسول اكرم صلى الله علیه وآله به حضرت على علیه السلام فرمودند:
«انت العروة الوثقى»C᭄
💌پیام ها:
- دینى كه برهان و منطق دارد، نیازى به اكراه و اجبار ندارد.
- تأثیر زور در اعمال و حركات است، نه در افكار و عقاید.
- راه حقّ از باطل جدا شده، تا حجّت بر مردم تمام باشد. اسلام دین رشد است.
- دین، مایه ى رشد انسانیّت است.
- اسلام با استكبار سازش ندارد.
- تا طاغوت ها محو نشوند، توحید جلوه نمى كند. اوّل كفر به طاغوت، بعد ایمان به خدا.
- كفر به طاغوت و ایمان به خدا باید دائمى باشد.
- محكم بودن ریسمان الهى كافى نیست، محكم گرفتن هم شرط است.
- تكیه به طاغوت ها و هر آنچه غیر خدایى است، گسستنى و از بین رفتنى است. تنها رشته اى كه گسسته نمى گردد، ایمان به خداست.
- ایمان به خدا و رابطه با اولیاى خدا ابدى است ولى طاغوت ها در قیامت از پیروان خود تبّرى خواهند جست.
.
#آیت_الکرسی #قرآن #تغسیر_قرآن #خدا #اسلام #آگاهی #انسانیت #امام_حسین #محرم #اباعبدالله
دیدگاه ها (۱)

سلام و احترام🌼🍃 پروردگارا...!مولا تويى، پس رحم كن بر بنده كو...

سلام و احترام🌷رزق همیشه به معنای انباشتن مال و ثروت نیست، بل...

سلام و احترام 🌹 زندگی حقیقی در دامان طبیعت است....💠#آیه_درما...

»»» آیه ی روز :**************(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم ق...

در حال بارگزاری

خطا در دریافت مطلب های مرتبط