به تو دست می سایم و جهان را درمی یابم،
به تو دست می سایم و جهان را درمی یابم،
به تو می اندیشم
و زمان را لمس می کنم
معلق و بی انتها
عریان.
می وزم، می بارم، می تابم.
آسمانم
ستارگان و زمین،
و گندم عطرآگینی که دانه می بندد
رقصان
در جان سبز خویش.
از تو عبور می کنم
چنان که تندری از شب.
می درخشم
و فرومی ریزم
احمد شاملو
به تو می اندیشم
و زمان را لمس می کنم
معلق و بی انتها
عریان.
می وزم، می بارم، می تابم.
آسمانم
ستارگان و زمین،
و گندم عطرآگینی که دانه می بندد
رقصان
در جان سبز خویش.
از تو عبور می کنم
چنان که تندری از شب.
می درخشم
و فرومی ریزم
احمد شاملو
- ۱.۶k
- ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۴)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط