بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت اول :
این تنها ادعای او در مصاحبهها و توئیتهای اخیر نمیباشد، بلکه گفته : من دیروز با مقامات ایرانی صحبت کردم و به آنها در مورد بستن تنگه هرمز هشدار دادم. البته نگفته که با کدام مقامات صحبت کرده و کدام مقامی پذیرفته تا با او صحبت کند و با چه اجازهای؟!
اگر ایرانیها تنگه هرمز را ببندند، کشورشان نابود خواهد شد!
اگر تنگه هرمز را ببندید، دیگر کشوری نخواهید داشت. حتی به کشور لعنتی تان هم بر نمی گردید!
تنگه هرمز باز نشود، مذاکره کنندگان به ایران باز نمی گردند!
در مصاحبه با فاکس نیوز گفته: آمریکا می تواند فرشته نگهبان تنگه هرمز شود و 20 درصد نفت را تصاحب کند!
تحلیل :
اگر چه ترامپ باز هم غلط زیادی کرده، اما اولاً او ناچار است شکست مفتضحانهاش در جنگ 12 روزه و جنگ رمضان را انکار کند و خودش را قدرتی پیروز نشان دهد؛ و ثانیاً آن چه در جنگ به دست نیاورده و از دست داده را با شعارهای تهدید آمیز در مذاکرات به دست آورد؛ و ثالثاً جمهوری اسلامی ایران را مجبور به عقبنشینی و تسلیم نماید و به جهانیان بگوید: من همچنان ابر قدرتم!
اما، این شعارها، تهدیدها و حرفهای مُفت،پیامدهای مثبت و بسیار مفیدی نیز دارد، از جمله:
1 - ترامپ، شخصیت خود را به عنوان یک دیکتاتور، قُلدر، قداره بند، آدم کُش و ربایندۀ سران و مسئولان کشورها، بیشتر به جهانیان معرفی کرد.
2 - دیگر کسی به مذاکره با مسئولان امریکایی دل نمیبندد و امیدوار نمی گردد، چرا که ممکن است کشته یا ربوده شود یا به گروگان گرفته شود.
3 - استقلال کشورهای اروپایی چون سوئیس که خود را بی طرف و مهد آزادی و دیپلماسی شناساندهاند، ضایع شد؛ چرا که مسئولان ما در امریکا نیستند، بلکه در سوئیس هستند و بازگشت آنها نیز بر عهدۀ دولت سوئیس میباشد؛ اما ترامپ میتواند آنها را درسوئیس به گروگان گیرد و به دولت سوئیس دستور دهد که مانع از بازگشت آنها گردد!
4 - تشنگان مذاکره و شیفتگان تفاهم با امریکا، به ویژه درجمهوری اسلامی ایران، از جمله اصلاحطلبها ووفاقی ها، و در رأس آنها تیم مذاکره کننده، بهتر و بیشتر میفهمند که سنگ مذاکره و تفاهم با چه دولت و شخصیتی را به سینه میزدند و می زنند؟!
5 - ترامپ از یک سو شعار میدهد که تنگۀ هرمز برای ما مهم نیست و هیچ نیازی به باز شدن آن نداریم و از سویی دیگر با این تهدیدهای جنایت کارانه و البته احمقانه، به اهمیت و نقش تنگۀ هرمز در روابط و اقتصاد امریکا و تمامی کشورها جهان و از جمله متحدان اروپایی و نوکران عربی اش، اقرار می نماید!(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
این تنها ادعای او در مصاحبهها و توئیتهای اخیر نمیباشد، بلکه گفته : من دیروز با مقامات ایرانی صحبت کردم و به آنها در مورد بستن تنگه هرمز هشدار دادم. البته نگفته که با کدام مقامات صحبت کرده و کدام مقامی پذیرفته تا با او صحبت کند و با چه اجازهای؟!
اگر ایرانیها تنگه هرمز را ببندند، کشورشان نابود خواهد شد!
اگر تنگه هرمز را ببندید، دیگر کشوری نخواهید داشت. حتی به کشور لعنتی تان هم بر نمی گردید!
تنگه هرمز باز نشود، مذاکره کنندگان به ایران باز نمی گردند!
در مصاحبه با فاکس نیوز گفته: آمریکا می تواند فرشته نگهبان تنگه هرمز شود و 20 درصد نفت را تصاحب کند!
تحلیل :
اگر چه ترامپ باز هم غلط زیادی کرده، اما اولاً او ناچار است شکست مفتضحانهاش در جنگ 12 روزه و جنگ رمضان را انکار کند و خودش را قدرتی پیروز نشان دهد؛ و ثانیاً آن چه در جنگ به دست نیاورده و از دست داده را با شعارهای تهدید آمیز در مذاکرات به دست آورد؛ و ثالثاً جمهوری اسلامی ایران را مجبور به عقبنشینی و تسلیم نماید و به جهانیان بگوید: من همچنان ابر قدرتم!
اما، این شعارها، تهدیدها و حرفهای مُفت،پیامدهای مثبت و بسیار مفیدی نیز دارد، از جمله:
1 - ترامپ، شخصیت خود را به عنوان یک دیکتاتور، قُلدر، قداره بند، آدم کُش و ربایندۀ سران و مسئولان کشورها، بیشتر به جهانیان معرفی کرد.
2 - دیگر کسی به مذاکره با مسئولان امریکایی دل نمیبندد و امیدوار نمی گردد، چرا که ممکن است کشته یا ربوده شود یا به گروگان گرفته شود.
3 - استقلال کشورهای اروپایی چون سوئیس که خود را بی طرف و مهد آزادی و دیپلماسی شناساندهاند، ضایع شد؛ چرا که مسئولان ما در امریکا نیستند، بلکه در سوئیس هستند و بازگشت آنها نیز بر عهدۀ دولت سوئیس میباشد؛ اما ترامپ میتواند آنها را درسوئیس به گروگان گیرد و به دولت سوئیس دستور دهد که مانع از بازگشت آنها گردد!
4 - تشنگان مذاکره و شیفتگان تفاهم با امریکا، به ویژه درجمهوری اسلامی ایران، از جمله اصلاحطلبها ووفاقی ها، و در رأس آنها تیم مذاکره کننده، بهتر و بیشتر میفهمند که سنگ مذاکره و تفاهم با چه دولت و شخصیتی را به سینه میزدند و می زنند؟!
5 - ترامپ از یک سو شعار میدهد که تنگۀ هرمز برای ما مهم نیست و هیچ نیازی به باز شدن آن نداریم و از سویی دیگر با این تهدیدهای جنایت کارانه و البته احمقانه، به اهمیت و نقش تنگۀ هرمز در روابط و اقتصاد امریکا و تمامی کشورها جهان و از جمله متحدان اروپایی و نوکران عربی اش، اقرار می نماید!(ادامه دارد...)
- ۱۳۰
- ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط