بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت دوم :
لذا دربارۀ ولایت و سلطۀ شیطان فرمود: إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ -تنها تسلط او بر كسانی است كه خودشان او را به سرپرستی خود برگزيدهاند و آنها كه نسبت به او شرك می ورزند.او را در اطاعت و بندگی، شریک خدا ساخته اند.(سوره نحل آیه 100)
از اینرو، امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام، در فراز نخستین این خطبه فرمودند که منحرفان، خودشان شیطان را برگزیدند و الگو قرار دادند: اِتَّخَذُوا الشَّيْطانَ لاَمْرِهِمْ مِلاكاً - شیطان را ملاک و پشتوانه زندگی خود گرفتند!
هدف نهایی ابلیس لعین کشاندن انسانها به ارتکاب گناهان و در نهایت کفر، شرک، ظلم و فساد، همه مقدمات لازم برای تحقق هدف نهایی ابلیس لعین میباشد که عبارت است از: حکومت جهانی بر انسان، به رهبری خودش؛ و سلطۀ تام، کامل و جامع بر تمامی شئون فردی و اجتماعی و سیاسی انسان!
سوء استفادۀ ابزاری از انسان
اما، ابلیس لعین با تمامی لشکریانش از گروه جنّیان، هرگز نمی توانند بر آدمی غلبه پیدا کنند و سلطه یابند، مگر از طریق انسانهای خودفروخته، مطیع و تسلیم، که خود به شیاطین انسی تبدیل شدهاند!
استقرار حکومت واحد جهانی، به رهبری شیطان بزرگ امریکا، تحقق همان هدف نهایی ابلیس لعین میباشد، اما باید به واسطۀ انسان هایی به این هدف برسد که چشم و گوش و بازوی اجرایی او باشند؛ مانند سران نظامات سلطه.
این گروه از انسانهای شیطان صفت، کارگزاران و شریکان ابلیس لعین در سلطنتش بر انسانها میباشند، چنان که فرمود:فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِكَهُ الشَّيْطانُ فى سُلْطانِهِ، وَ نَطَقَ بِالْباطِلِ عَلى لِسانِهِ - کارشان کار کسی است که شیطان او را شریک سلطنت خود قرار داده، و با زبان او به یاوه سرایی برخاسته است.
البته ابلیس لعین، دشمن خدا و دشمن تمامی انسانها می باشد، لذا فرمود که هرگز آنها را به ولایت و سرپرستی و دوستی بر نگزینید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ -ای كسانی كه ايمان آوردهايد!دشمن من و دشمن خويش را دوست خود قرار ندهيد،شما نسبت به آنها اظهار محبت مودّت میكنيد،در حالی كه به آنچه از حق برای شما آمده كافر شدهاند.(سوره ممتحنه بخشی از آیه 1)(ادامه دارد...)
قسمت دوم :
لذا دربارۀ ولایت و سلطۀ شیطان فرمود: إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ -تنها تسلط او بر كسانی است كه خودشان او را به سرپرستی خود برگزيدهاند و آنها كه نسبت به او شرك می ورزند.او را در اطاعت و بندگی، شریک خدا ساخته اند.(سوره نحل آیه 100)
از اینرو، امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام، در فراز نخستین این خطبه فرمودند که منحرفان، خودشان شیطان را برگزیدند و الگو قرار دادند: اِتَّخَذُوا الشَّيْطانَ لاَمْرِهِمْ مِلاكاً - شیطان را ملاک و پشتوانه زندگی خود گرفتند!
هدف نهایی ابلیس لعین کشاندن انسانها به ارتکاب گناهان و در نهایت کفر، شرک، ظلم و فساد، همه مقدمات لازم برای تحقق هدف نهایی ابلیس لعین میباشد که عبارت است از: حکومت جهانی بر انسان، به رهبری خودش؛ و سلطۀ تام، کامل و جامع بر تمامی شئون فردی و اجتماعی و سیاسی انسان!
سوء استفادۀ ابزاری از انسان
اما، ابلیس لعین با تمامی لشکریانش از گروه جنّیان، هرگز نمی توانند بر آدمی غلبه پیدا کنند و سلطه یابند، مگر از طریق انسانهای خودفروخته، مطیع و تسلیم، که خود به شیاطین انسی تبدیل شدهاند!
استقرار حکومت واحد جهانی، به رهبری شیطان بزرگ امریکا، تحقق همان هدف نهایی ابلیس لعین میباشد، اما باید به واسطۀ انسان هایی به این هدف برسد که چشم و گوش و بازوی اجرایی او باشند؛ مانند سران نظامات سلطه.
این گروه از انسانهای شیطان صفت، کارگزاران و شریکان ابلیس لعین در سلطنتش بر انسانها میباشند، چنان که فرمود:فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِكَهُ الشَّيْطانُ فى سُلْطانِهِ، وَ نَطَقَ بِالْباطِلِ عَلى لِسانِهِ - کارشان کار کسی است که شیطان او را شریک سلطنت خود قرار داده، و با زبان او به یاوه سرایی برخاسته است.
البته ابلیس لعین، دشمن خدا و دشمن تمامی انسانها می باشد، لذا فرمود که هرگز آنها را به ولایت و سرپرستی و دوستی بر نگزینید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ -ای كسانی كه ايمان آوردهايد!دشمن من و دشمن خويش را دوست خود قرار ندهيد،شما نسبت به آنها اظهار محبت مودّت میكنيد،در حالی كه به آنچه از حق برای شما آمده كافر شدهاند.(سوره ممتحنه بخشی از آیه 1)(ادامه دارد...)
- ۳۵
- ۰۲ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط