Ⓜ️Ⓜ️Ⓜ️ محمدرضا خاتمی:آیا نفوذ دشمن جز این بود که رئیس جمه
Ⓜ️Ⓜ️Ⓜ️ محمدرضا خاتمی:آیا نفوذ دشمن جز این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاوردکه همه دنیاراعلیه ما متحدکند؟
محمدرضا خاتمی صبح امروز در بیست و دومین نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت:
قدمت نفوذ به تاریخ بشریت باز میگردد، زیرا انسانها همواره میخواهند بر هم نفوذ و تسلط داشته باشند، باید نسبت به مسأله نفوذ دشمن هوشیار باشیم.
اگر کسی بخواهد نفوذ کند چه میکند؟ آیا مداخله نظامی، اقتصادی یا جاسوسی جایی دارد؟ اگر آمریکا، روسیه یا اسرائیل بخواهد نفوذ کند چه میکند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بین مسئولان نفوذ میکنند. آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که 700 میلیون دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟
ما نمیخواهیم از نفوذ استفاده جناحی کنیم. باید به صورت علمی مساله نفوذ را بررسی کنیم. هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن میتواند در کشور نفوذ کند. اکنون وقت آن است که به صورت علمی و دقیق به مسأله نفوذ بپردازیم نه آنکه از آن در دوره انتخابات استفاده جناحی کنیم.
در کشوری که شفافیت وجود نداشته باشد، نفوذ به وجود میآید. ما اگر میخواهیم راه نفوذ را ببندیم باید شفافیت داشته و مردم را غریبه ندانیم.
ما به روزهای خوب امیدواریم. سال 88 بسیاری از ما فکر میکردیم که دوران آرمانهای انقلاب تمام شده و انقلاب به سرنوشت سایر انقلابها دچار میشود اما در کمتر از چهار سال ثابت شد که نهال انقلاب محال است که از ریشه کنده شود زیرا این نهال بر اساس آزادی و حرمت انسانی ایجاد شده و به راحتی نمیتوان آن را خشکاند.
انقلاب ما نه برای قدرتطلبی و جنگ قدرت بلکه برای استقرار آزادی صورت گرفت، اما متاسفانه شاهدیم که بعد از انقلاب دچار برخی سوءبرداشتها یا سوء رفتارها هستیم.
مردم ما با خواندن فلسفه سیاسی به انقلاب روی نیاوردند بلکه مذهبیون در دوران مبارزات انقلابی تاکید می کردند که ما خواستار حکومتی هستیم که مظهر آن حضرت علی (ع) است و آنچه که پایه انقلاب بود رفتار پیامبر (ص) و ائمه (ع) بود.
محمدرضا خاتمی صبح امروز در بیست و دومین نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت:
قدمت نفوذ به تاریخ بشریت باز میگردد، زیرا انسانها همواره میخواهند بر هم نفوذ و تسلط داشته باشند، باید نسبت به مسأله نفوذ دشمن هوشیار باشیم.
اگر کسی بخواهد نفوذ کند چه میکند؟ آیا مداخله نظامی، اقتصادی یا جاسوسی جایی دارد؟ اگر آمریکا، روسیه یا اسرائیل بخواهد نفوذ کند چه میکند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بین مسئولان نفوذ میکنند. آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که 700 میلیون دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟
ما نمیخواهیم از نفوذ استفاده جناحی کنیم. باید به صورت علمی مساله نفوذ را بررسی کنیم. هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن میتواند در کشور نفوذ کند. اکنون وقت آن است که به صورت علمی و دقیق به مسأله نفوذ بپردازیم نه آنکه از آن در دوره انتخابات استفاده جناحی کنیم.
در کشوری که شفافیت وجود نداشته باشد، نفوذ به وجود میآید. ما اگر میخواهیم راه نفوذ را ببندیم باید شفافیت داشته و مردم را غریبه ندانیم.
ما به روزهای خوب امیدواریم. سال 88 بسیاری از ما فکر میکردیم که دوران آرمانهای انقلاب تمام شده و انقلاب به سرنوشت سایر انقلابها دچار میشود اما در کمتر از چهار سال ثابت شد که نهال انقلاب محال است که از ریشه کنده شود زیرا این نهال بر اساس آزادی و حرمت انسانی ایجاد شده و به راحتی نمیتوان آن را خشکاند.
انقلاب ما نه برای قدرتطلبی و جنگ قدرت بلکه برای استقرار آزادی صورت گرفت، اما متاسفانه شاهدیم که بعد از انقلاب دچار برخی سوءبرداشتها یا سوء رفتارها هستیم.
مردم ما با خواندن فلسفه سیاسی به انقلاب روی نیاوردند بلکه مذهبیون در دوران مبارزات انقلابی تاکید می کردند که ما خواستار حکومتی هستیم که مظهر آن حضرت علی (ع) است و آنچه که پایه انقلاب بود رفتار پیامبر (ص) و ائمه (ع) بود.
- ۱.۲k
- ۰۶ آذر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط