بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت اول :
برخی از مردم، جنگ را فقط حملۀ نظامی دشمن میدانند و از این که چند ساختمان ویران شود، صد یا هزار نفر کشته و چند هزار نفر مجروح شوند نیز به شدت می ترسند، تا جایی که برخی فرار می کنند! در حالی که حملات دشمن، فقط به جنگ نظامی اختصاص ندارد، بلکه جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی، جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی به شکل های متفاوت، همیشه بوده، هست و خواهد بود و خسارات و تلفات آن، به مراتب بیش از جنگ نظامی یا ترور میباشد و متأسفانه درک این حالت جنگی و ضرورت مقابله برای همگان عمومیت ندارد.
در جنگ نظامی، چند ساختمان یا واحد تولیدی، مورد حملۀ قرار می گیرد و آسیب میبیند و چه بسا به طور کامل ویران شوند و چند ده نفر نیز در آن کشته یا مجروح می شوند؛ اما در جنگ اقتصادی که با اهداف سیاسی رخ میدهد، هزاران واحد تولید، به بهانههای گوناگون، از جمله کمبود برق، آب و گاز، به تعطیلی کشانده میشود، هزاران نفر بیکار میشوند، چند هزار خانوار در مضیقه قرار می گیرند، کاهش تولید داخلی، افزایش واردات و خروج ارز را در پی دارد، مضافاً بر این که کشور را ورشکست میکند تا مجبور شود به دشمنان وابسته شود و برای اخذ وام یا تأمین سایر نیازهای ضروری، در مقابل بیگانگان، سر تسلیم فرود آورد؛ و البته پیامدهایی که تا تجزیۀ خاک کشور ادامه دارد در پی خواهد داشت!
علل حملۀ امریکا و اسرائیل به ایران :از دوست و دشمن، همگان میدانند که مسائلی چون پیشرفت ایران در علوم و صنایع هستهای، هم چنین در صنایع نظامی، یا حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان و یمن، بهانه هایی است که برای توجیه خود و فریب و اذهان عمومی مطرح میکنند؛ مگر در جنگ هشت ساله، که رژیم صدام، امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بیش از شصت کشور جهان در آن حضور مستقیم داشتند و انواع پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار صدام قرار دادند و با پول و تبلیغات و رسانه نیز حمایت کردند، جمهوری اسلامی ایران، از صنایع هستهای، موشکی، یا نانو برخوردار بود؟!
1- طرح و نقشۀ خاورمیانۀ جدید برای سلطۀ امریکا و صهیونیسم بین الملل بر منطقه و ثروتهایش، بیش از 50 سال سابقه دارد و در ماه ژوئن سال 2005 توسط کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده در تل آویو به جهانیان معرفی شد.
طبق این نقشه، کشورهایی چون ایران، عراق، عربستان سعودی، ترکیه، باید به چند ایالت مستقل و زیر سلطۀ امریکا به رهبری اسرائیل تجزیه شوند. چنان که برای سودان، مصر و حتی اسپانیا نیز همین نقشه را دارند.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
برخی از مردم، جنگ را فقط حملۀ نظامی دشمن میدانند و از این که چند ساختمان ویران شود، صد یا هزار نفر کشته و چند هزار نفر مجروح شوند نیز به شدت می ترسند، تا جایی که برخی فرار می کنند! در حالی که حملات دشمن، فقط به جنگ نظامی اختصاص ندارد، بلکه جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی، جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی به شکل های متفاوت، همیشه بوده، هست و خواهد بود و خسارات و تلفات آن، به مراتب بیش از جنگ نظامی یا ترور میباشد و متأسفانه درک این حالت جنگی و ضرورت مقابله برای همگان عمومیت ندارد.
در جنگ نظامی، چند ساختمان یا واحد تولیدی، مورد حملۀ قرار می گیرد و آسیب میبیند و چه بسا به طور کامل ویران شوند و چند ده نفر نیز در آن کشته یا مجروح می شوند؛ اما در جنگ اقتصادی که با اهداف سیاسی رخ میدهد، هزاران واحد تولید، به بهانههای گوناگون، از جمله کمبود برق، آب و گاز، به تعطیلی کشانده میشود، هزاران نفر بیکار میشوند، چند هزار خانوار در مضیقه قرار می گیرند، کاهش تولید داخلی، افزایش واردات و خروج ارز را در پی دارد، مضافاً بر این که کشور را ورشکست میکند تا مجبور شود به دشمنان وابسته شود و برای اخذ وام یا تأمین سایر نیازهای ضروری، در مقابل بیگانگان، سر تسلیم فرود آورد؛ و البته پیامدهایی که تا تجزیۀ خاک کشور ادامه دارد در پی خواهد داشت!
علل حملۀ امریکا و اسرائیل به ایران :از دوست و دشمن، همگان میدانند که مسائلی چون پیشرفت ایران در علوم و صنایع هستهای، هم چنین در صنایع نظامی، یا حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان و یمن، بهانه هایی است که برای توجیه خود و فریب و اذهان عمومی مطرح میکنند؛ مگر در جنگ هشت ساله، که رژیم صدام، امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بیش از شصت کشور جهان در آن حضور مستقیم داشتند و انواع پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار صدام قرار دادند و با پول و تبلیغات و رسانه نیز حمایت کردند، جمهوری اسلامی ایران، از صنایع هستهای، موشکی، یا نانو برخوردار بود؟!
1- طرح و نقشۀ خاورمیانۀ جدید برای سلطۀ امریکا و صهیونیسم بین الملل بر منطقه و ثروتهایش، بیش از 50 سال سابقه دارد و در ماه ژوئن سال 2005 توسط کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده در تل آویو به جهانیان معرفی شد.
طبق این نقشه، کشورهایی چون ایران، عراق، عربستان سعودی، ترکیه، باید به چند ایالت مستقل و زیر سلطۀ امریکا به رهبری اسرائیل تجزیه شوند. چنان که برای سودان، مصر و حتی اسپانیا نیز همین نقشه را دارند.(ادامه دارد...)
- ۳۶۰
- ۰۹ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط