بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت سوم :
و فرمایشات آن امام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز همان خط اسلام راستین و در پیروی از آیات قرآن کریم و فرمایشات و رهنمودهای اهل عصمت علیهم السلام میباشد؛دربارۀ مذاکرات فرمودند : بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم؛ یعنی اصولی، ریشه و مبنای نظرات من می باشد که این مذاکرات و تفاهم، مبتنی بر آن اصول و مطابق با نظر من نمی باشد.
سپس فرمودند : ولی از باب تعهّدی که رئیس جمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند وتصریح به قبول مسئولیت آن نمودند،اجازه آن را صادر نمودم.
این سخن یعنی، اولاً رئیس جمهور، اکثریت شورای عالی امنیّت ملی، بسیاری از سیاسیون و از جمله تیم مذاکره کننده و ریاست آن، خلاف نظر من به عنوان امام امّت و رهبر انقلاب، تصمیم گرفتهاند و ثانیاً باتوجه به مصالح نظام و کشور، مخالفت ننمودم و اجازۀ آن را صادر نمودم.
اگر چه رئیس جمهور، رئیس مجلس و سایر مسئولان و سیاسیون مدعی بودند که تمامی تصمیمات و مذاکرات آنها هماهنگ با رهبری میباشد و شروط ایشان را در نظر دارند، اما امام، خطاب به ملت شریف نه خطاب به آنها فرمودند: بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم، یعنی ادعاهای دروغین و عوامفریبانۀ آنان را تکذیب نمودند!
حال اگر امام امّت میفرمودند:تصمیمات رئیس جمهور، دولت، اکثریت شورای عالی امنیّت ملی و تعهدات ایشان مورد قبول نیست و اجازۀ هیچگونه مذاکرهای نمیدهم، چه می شد؟!
اکنون که امام امّت، به خاطر مصالح دین، نظام، کشور و ملّت، مماشات مینمایند، آقای قالیباف میگوید: اما میبینید که ساختار نظامی و مدیریتی کشور، از فرد محوری خارج شده است و مکرر واژۀ حکمرانی جدید را تکرار میکند -و رئیس جمهور خط میدهد که مشکلات اقتصادی و معیشتی، سبب میشود که مردم به خیابانها بریزند و می گوید: من از این میترسم که نتوانیم مردم راضی کنیم و به خیابان بیایند اعتراض کنند....
در هر حال، فاصله و تغییر جهت و زاویۀ دید وعملکرد برخی از مسئولان با امام و مردم، برای همگان روشن شده است،اما امام امّت،ضمن احترام به رأی و تصمیم مدیران و نیز پذیرش تعهد و ضمانت اجرای آنان نه امریکا، خود و مردم را مطالبهگر توصیف نمودند و فرمودند: از این لحظه ما، یعنی شما ملّت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود.
پیروی مردم از امام امّت، شرایط و اوضاع را برای تحمیل نظرات و آرای مخالف، تغییر میدهد؛ و البته اگر مسئولان و مقامات نیز با امام و مردم هماهنگ و متحد باشند،استحکام و قوّت مضاعف میشود و مسیر رشد و پیروزی بر دشمنان داخلی و خارجی، هموارتر میگردد.(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
و فرمایشات آن امام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز همان خط اسلام راستین و در پیروی از آیات قرآن کریم و فرمایشات و رهنمودهای اهل عصمت علیهم السلام میباشد؛دربارۀ مذاکرات فرمودند : بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم؛ یعنی اصولی، ریشه و مبنای نظرات من می باشد که این مذاکرات و تفاهم، مبتنی بر آن اصول و مطابق با نظر من نمی باشد.
سپس فرمودند : ولی از باب تعهّدی که رئیس جمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند وتصریح به قبول مسئولیت آن نمودند،اجازه آن را صادر نمودم.
این سخن یعنی، اولاً رئیس جمهور، اکثریت شورای عالی امنیّت ملی، بسیاری از سیاسیون و از جمله تیم مذاکره کننده و ریاست آن، خلاف نظر من به عنوان امام امّت و رهبر انقلاب، تصمیم گرفتهاند و ثانیاً باتوجه به مصالح نظام و کشور، مخالفت ننمودم و اجازۀ آن را صادر نمودم.
اگر چه رئیس جمهور، رئیس مجلس و سایر مسئولان و سیاسیون مدعی بودند که تمامی تصمیمات و مذاکرات آنها هماهنگ با رهبری میباشد و شروط ایشان را در نظر دارند، اما امام، خطاب به ملت شریف نه خطاب به آنها فرمودند: بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم، یعنی ادعاهای دروغین و عوامفریبانۀ آنان را تکذیب نمودند!
حال اگر امام امّت میفرمودند:تصمیمات رئیس جمهور، دولت، اکثریت شورای عالی امنیّت ملی و تعهدات ایشان مورد قبول نیست و اجازۀ هیچگونه مذاکرهای نمیدهم، چه می شد؟!
اکنون که امام امّت، به خاطر مصالح دین، نظام، کشور و ملّت، مماشات مینمایند، آقای قالیباف میگوید: اما میبینید که ساختار نظامی و مدیریتی کشور، از فرد محوری خارج شده است و مکرر واژۀ حکمرانی جدید را تکرار میکند -و رئیس جمهور خط میدهد که مشکلات اقتصادی و معیشتی، سبب میشود که مردم به خیابانها بریزند و می گوید: من از این میترسم که نتوانیم مردم راضی کنیم و به خیابان بیایند اعتراض کنند....
در هر حال، فاصله و تغییر جهت و زاویۀ دید وعملکرد برخی از مسئولان با امام و مردم، برای همگان روشن شده است،اما امام امّت،ضمن احترام به رأی و تصمیم مدیران و نیز پذیرش تعهد و ضمانت اجرای آنان نه امریکا، خود و مردم را مطالبهگر توصیف نمودند و فرمودند: از این لحظه ما، یعنی شما ملّت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود.
پیروی مردم از امام امّت، شرایط و اوضاع را برای تحمیل نظرات و آرای مخالف، تغییر میدهد؛ و البته اگر مسئولان و مقامات نیز با امام و مردم هماهنگ و متحد باشند،استحکام و قوّت مضاعف میشود و مسیر رشد و پیروزی بر دشمنان داخلی و خارجی، هموارتر میگردد.(پایان)
- ۳۵
- ۰۳ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط