بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت اول :
مکرر بیان نمودیم که این شعار شما حق قضاوت ندارید و نباید قضاوت کنید، شعاری پوچ و دروغی عوام فریبانه و استعماری می باشد و هدف نهایی از فرافکنی و القایش، این نیست که مثلاً ما قضاوت نکنیم این شخص با فرهنگتر و امینتر است یا آن یکی؛ بلکه میگویند: حق ندارید راجع به امریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب، قضاوت کنید و حکم نمایید که جنایتکار و ظالم میباشند!
قضاوت و انتخاب : آدمی، از جزییترین امور تا کلیترین آنها، هرلحظه در حال نگاه و قضاوت و سپس انتخاب یک گزینه بین دو یا چند گزینه میباشد.
حال خواه انتخاب إله، معبود، دین یا مکتب باشد، یا انتخاب نوعی آرایش و پوشش، یا انتخاب خوردنی ونوشیدنی، یا انتخاب دوست و رفیق.
تمامی این انتخابها،پس از قضاوت و برگزیدن یکی به عنوان بهترین و مناسب ترین صورت می پذیرد.
اختیار و انتخاب :خداوند سبحان، پس از موهبت بینایی - بصیرت برای دیدن و شنوایی برای آگاهی، به انسان عقل را برای شناخت و قلب را برای فهم عنایت نمود؛ سپس کتاب خلقت را به روی انسان گشود و فرمود: با دقت بخوان و در آیات - نشانههای من تفکر نما و پس از آن پیامبران را به عنوان معلمان و مربیان فرستاد و به آنها وحی نازل نمود تا همگان مبتنی بر علم و حکمت الهی تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند و هدایت شوند و برای آنان امامانی را برگزید تا با پیروی از آنها، به سعادت دنیوی و اخروی برسند؛ و آنگاه آدمی را از قوای اختیار برخوردار نمود که فقط در انتخابهایش ظهور، کاربرد و اثر دارد. اختیار آنجا مصداق دارد که بتوانی انتخاب نمایی.
گشایشها، رشد و رفاه، یا گرفتاری های دنیوی، حاصل انتخابهای خودمان است
بین گشایش، رشد،رفاه، یا موانع پیشرفت و گرفتاریهای زندگی فردی و اجتماعی ما با انتخاب های خودمان، رابطۀ علّت و معلول برقرار است و فرقی ندارد که موضوع انتخاب چه باشد. کسی نمیتواند بگوید: من پریدن از بلندای کوتاه را انتخاب میکنم تا زودتر به زمین برسم! یا نوشیدن زهر را انتخاب میکنم تا سیراب شوم! یا برای رفع تشنگی، ورزش میکنم! یا برای رشد، عمر شریف را به بازی و بطالت میگذرانم.هر انتخابی، آثار خودش را دارد.
کسی نمیتواند بگوید: من به جای توحید، رویکرد به کفر و شرک را برمی گزینم، تا در دنیا و آخرت رستگار شوم. یا به جای اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله، که همان اسلام ولایی میباشد، اسلام معاویهای، یزیدی، اموی، عباسی و اسلام امریکایی، انگلیسی، وهابی و داعشی را تبعیت میکنم، تا در دنیا رشد کنم و در آخرت رستگار شوم!(ادامه دارد...)
قسمت اول :
مکرر بیان نمودیم که این شعار شما حق قضاوت ندارید و نباید قضاوت کنید، شعاری پوچ و دروغی عوام فریبانه و استعماری می باشد و هدف نهایی از فرافکنی و القایش، این نیست که مثلاً ما قضاوت نکنیم این شخص با فرهنگتر و امینتر است یا آن یکی؛ بلکه میگویند: حق ندارید راجع به امریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب، قضاوت کنید و حکم نمایید که جنایتکار و ظالم میباشند!
قضاوت و انتخاب : آدمی، از جزییترین امور تا کلیترین آنها، هرلحظه در حال نگاه و قضاوت و سپس انتخاب یک گزینه بین دو یا چند گزینه میباشد.
حال خواه انتخاب إله، معبود، دین یا مکتب باشد، یا انتخاب نوعی آرایش و پوشش، یا انتخاب خوردنی ونوشیدنی، یا انتخاب دوست و رفیق.
تمامی این انتخابها،پس از قضاوت و برگزیدن یکی به عنوان بهترین و مناسب ترین صورت می پذیرد.
اختیار و انتخاب :خداوند سبحان، پس از موهبت بینایی - بصیرت برای دیدن و شنوایی برای آگاهی، به انسان عقل را برای شناخت و قلب را برای فهم عنایت نمود؛ سپس کتاب خلقت را به روی انسان گشود و فرمود: با دقت بخوان و در آیات - نشانههای من تفکر نما و پس از آن پیامبران را به عنوان معلمان و مربیان فرستاد و به آنها وحی نازل نمود تا همگان مبتنی بر علم و حکمت الهی تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند و هدایت شوند و برای آنان امامانی را برگزید تا با پیروی از آنها، به سعادت دنیوی و اخروی برسند؛ و آنگاه آدمی را از قوای اختیار برخوردار نمود که فقط در انتخابهایش ظهور، کاربرد و اثر دارد. اختیار آنجا مصداق دارد که بتوانی انتخاب نمایی.
گشایشها، رشد و رفاه، یا گرفتاری های دنیوی، حاصل انتخابهای خودمان است
بین گشایش، رشد،رفاه، یا موانع پیشرفت و گرفتاریهای زندگی فردی و اجتماعی ما با انتخاب های خودمان، رابطۀ علّت و معلول برقرار است و فرقی ندارد که موضوع انتخاب چه باشد. کسی نمیتواند بگوید: من پریدن از بلندای کوتاه را انتخاب میکنم تا زودتر به زمین برسم! یا نوشیدن زهر را انتخاب میکنم تا سیراب شوم! یا برای رفع تشنگی، ورزش میکنم! یا برای رشد، عمر شریف را به بازی و بطالت میگذرانم.هر انتخابی، آثار خودش را دارد.
کسی نمیتواند بگوید: من به جای توحید، رویکرد به کفر و شرک را برمی گزینم، تا در دنیا و آخرت رستگار شوم. یا به جای اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله، که همان اسلام ولایی میباشد، اسلام معاویهای، یزیدی، اموی، عباسی و اسلام امریکایی، انگلیسی، وهابی و داعشی را تبعیت میکنم، تا در دنیا رشد کنم و در آخرت رستگار شوم!(ادامه دارد...)
- ۴۴۳
- ۰۲ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط