کراکت سالمون و فتا و سیب زمینی:
کراکت سالمون و فتا و سیب زمینی:
مواد لازم:
سیب زمینی بزرگ 2 عدد
ماهی 100 گرم
شوید خورد شده 3 ق غ
پنیر فتا 50 گرم
تخم مرغ 1 عدد
پودر تخم گشنیز نصف ق چ
پودر خردل ربع ق چ
نمک و فلفل
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری یک و نیم لیوان
طرز تهیه:
سیب زمینی ها رو در مایکروفر کبابی کنید. یا اینکه توی فر کبابش کنید.
پوست گرفته و لهشون کنید.
من از ماهی سالمون استفاده کردم و به شیوه ای که در زیر توضیح دادم پختمش. ولی شما میتونید از هر نوع ماهی ای که در دسترس دارید استفاده کنید.
ماهی ها رو به قطعات ریز خورد کرده و روی سیب زمینی ها توی ظرف بریزید.
فر رو روی درجه 450 فارنهایت 230 سانتیگراد قرار میدیم
فیله سالمون رو (اگه پوست داره از سمت پوستش) توی سینی فر قرار داده نمک میپاشیم و میذاریم توی فر
من سینی فر رو با فویل کاور کردم و کمی روغن زیتون روش ریختم و بعد سالمون رو روش قرار دادم
سالمون زمانی پخته که اگه با چنگال بهش بزنیم گوشتش از هم جدا شه. حدود 15 دقیقه. تخم مرغ و شوید و پنیر رو اضافه میکنیم.
پنیرش میتونه هر نوع پنیر سفیدی باشه. فتا یا لیقوان یا لاکتیکی .
ادویه ها و نمک رو هم اضافه میکنیم.
البته اگر پنیر شما خیلی شوره بهتره نمک رو حذف کنید.
تمام مواد رو با چنگال مخلوط میکنیم.
پنیر هم با همین حرکات چنگال خورد شده و با مواد مخلوط میشه پس نیازی نیست از قبل تیکه تیکه اش کنیم.
با ابعاد دلخواه و به اشکال دلخواه بهشون فرم میدیم. من با این میزان 12 عدد کراکت درست کردم.
تخم مرغها و آرد سوخاری رو در دو کاسه میریزیم.
هر کراکت رو اول در آرد سوخاری و بعد در تخم مرغ و بعد مجددا در آرد سوخاری می غلتونیم.
میتونید حتی برای اینکه کاور کرانچیش کلفت تر باشه؛ مرحله غلتوندن در تخم مرغ و آرد سوخاری رو یک بار دیگه هم تکرار کنید.به همین ترتیب همه کراکت ها رو آماده میکنیم.
کراکتها رو با حوصله در حمام روغن سرخ میکنیم. در ضمن حرارت خیلی زیاد نباشه؛ کراکتها فرصت کافی برای مغزپخت شدن رو داشته باشن .
مواد لازم:
سیب زمینی بزرگ 2 عدد
ماهی 100 گرم
شوید خورد شده 3 ق غ
پنیر فتا 50 گرم
تخم مرغ 1 عدد
پودر تخم گشنیز نصف ق چ
پودر خردل ربع ق چ
نمک و فلفل
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری یک و نیم لیوان
طرز تهیه:
سیب زمینی ها رو در مایکروفر کبابی کنید. یا اینکه توی فر کبابش کنید.
پوست گرفته و لهشون کنید.
من از ماهی سالمون استفاده کردم و به شیوه ای که در زیر توضیح دادم پختمش. ولی شما میتونید از هر نوع ماهی ای که در دسترس دارید استفاده کنید.
ماهی ها رو به قطعات ریز خورد کرده و روی سیب زمینی ها توی ظرف بریزید.
فر رو روی درجه 450 فارنهایت 230 سانتیگراد قرار میدیم
فیله سالمون رو (اگه پوست داره از سمت پوستش) توی سینی فر قرار داده نمک میپاشیم و میذاریم توی فر
من سینی فر رو با فویل کاور کردم و کمی روغن زیتون روش ریختم و بعد سالمون رو روش قرار دادم
سالمون زمانی پخته که اگه با چنگال بهش بزنیم گوشتش از هم جدا شه. حدود 15 دقیقه. تخم مرغ و شوید و پنیر رو اضافه میکنیم.
پنیرش میتونه هر نوع پنیر سفیدی باشه. فتا یا لیقوان یا لاکتیکی .
ادویه ها و نمک رو هم اضافه میکنیم.
البته اگر پنیر شما خیلی شوره بهتره نمک رو حذف کنید.
تمام مواد رو با چنگال مخلوط میکنیم.
پنیر هم با همین حرکات چنگال خورد شده و با مواد مخلوط میشه پس نیازی نیست از قبل تیکه تیکه اش کنیم.
با ابعاد دلخواه و به اشکال دلخواه بهشون فرم میدیم. من با این میزان 12 عدد کراکت درست کردم.
تخم مرغها و آرد سوخاری رو در دو کاسه میریزیم.
هر کراکت رو اول در آرد سوخاری و بعد در تخم مرغ و بعد مجددا در آرد سوخاری می غلتونیم.
میتونید حتی برای اینکه کاور کرانچیش کلفت تر باشه؛ مرحله غلتوندن در تخم مرغ و آرد سوخاری رو یک بار دیگه هم تکرار کنید.به همین ترتیب همه کراکت ها رو آماده میکنیم.
کراکتها رو با حوصله در حمام روغن سرخ میکنیم. در ضمن حرارت خیلی زیاد نباشه؛ کراکتها فرصت کافی برای مغزپخت شدن رو داشته باشن .
- ۸۵۹
- ۱۹ مهر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۴)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط