«نه دلیل عقلی در اثبات ولایت فقیه»
«نه دلیل عقلی در اثبات ولایت فقیه»
«سومین دلیل»
برای خواندن دلایل قبلی به پست های پیج مراجعه کنید
3- علما و فقها، نزدیکترین افراد به امامان معصوم
کسی میتواند قانونگذار باشد که اطلاع کامل و جامع داشته باشد و جز خدا کسی اطلاع ندارد و بنابراین قانون حق خداست، خدا هم این قانون را از طریق اولیائش به ما داده است. ولایت فقیه همین است. ولایت فقیه یعنی حکومت اولیاء خدا! اولش شخص پیغمبر است. بعدش ائمهی اطهار هستند، ائمهی اطهار هم به ما گفتند: حالا که دست شما به امام معصوم نمیرسد، لااقل نزدیکترین کس به امام معصوم چه کسی است؟ آن کسی که علم امام را داشته باشد. نزدیکترینش مراجع تقلید هستند. اگر عصمت ندارند نزدیکترین مقام به عصمت عدالت است. حالا که معصوم نیستی عادل باش. حالا که علم تو علم لدنی نیست، لااقل بیشترین اطلاع از علم آنها داشته باش. خوب این به طور طبیعی است. یک جنازه را میخواهند نماز بخوانند، میگویند پسر بزرگ اجازه بدهد. چون نزدیکترین کس به این مرحوم اولاد اکبرش است. اگر یک کسی از دنیا رفت، نماز قضایی دارد، اولیترین کس که این نماز قضای پدر را بخواند، اولاد بزرگتر است. این چیز عقلی و طبیعی است. در دنیا هم همینطور است.
شما اگر در خانهی کسی رفتی گفتند: نیست، میگویی: آقازادهشان هستند؟ در آقازادهها هم میخواهی پسر بزرگش باشد.این استدلال نمیخواهد، تمام عقلا این کار را میکنند. پس ببینید یکبار دیگر نصفش را من میگویم و نصفش را شما بگویید. چون ما آزاد آفریده شدیم، بله قربان گوی هیچکس نیستیم. و چون زندگی ما اجتماعی است درگیری میشود، قانون میخواهیم و قانون، قانونگذار میخواهد. قانونگذار باید علم جامع و کامل و به همهی شرایط ما داشته باشد. و وقتی هم دستمان به معصوم نمیرسد، نزدیکترین فرد به امام معصوم نزدیکترین فرد به علم امام، اعلم است. که باید اعلم باشد. نزدیکترین فرد به عصمت، عادل است. یعنی آن کسی که عادل است، یک قدم به عصمت نزدیکتر است. اینها دلایل روشنی است.
عقل میگوید اگر به بیست نرسیدی، به نوزده، به نوزده نرسیدی به هجده، اینطور نباشد یا بیست یا صفر، ما آزاد آفریده شدیم. بله قربانگوی احدی نیستیم. کسی حق امر و نهی دارد که من را ساخته است. آن کسی که مرا ساخته باید قانون را وضع کند. او از طریق انبیا گفته و وقتی هم انبیا نیست، نزدیکترین کس به انبیاء فقیه عادل است.
_______________________________________________
{{ لینک پیج محافظان سایبری ولایت }}
http://line.me/ti/p/%40zkh6127b
"نحن ابناء الحیدر"
_________________________________________________
«سومین دلیل»
برای خواندن دلایل قبلی به پست های پیج مراجعه کنید
3- علما و فقها، نزدیکترین افراد به امامان معصوم
کسی میتواند قانونگذار باشد که اطلاع کامل و جامع داشته باشد و جز خدا کسی اطلاع ندارد و بنابراین قانون حق خداست، خدا هم این قانون را از طریق اولیائش به ما داده است. ولایت فقیه همین است. ولایت فقیه یعنی حکومت اولیاء خدا! اولش شخص پیغمبر است. بعدش ائمهی اطهار هستند، ائمهی اطهار هم به ما گفتند: حالا که دست شما به امام معصوم نمیرسد، لااقل نزدیکترین کس به امام معصوم چه کسی است؟ آن کسی که علم امام را داشته باشد. نزدیکترینش مراجع تقلید هستند. اگر عصمت ندارند نزدیکترین مقام به عصمت عدالت است. حالا که معصوم نیستی عادل باش. حالا که علم تو علم لدنی نیست، لااقل بیشترین اطلاع از علم آنها داشته باش. خوب این به طور طبیعی است. یک جنازه را میخواهند نماز بخوانند، میگویند پسر بزرگ اجازه بدهد. چون نزدیکترین کس به این مرحوم اولاد اکبرش است. اگر یک کسی از دنیا رفت، نماز قضایی دارد، اولیترین کس که این نماز قضای پدر را بخواند، اولاد بزرگتر است. این چیز عقلی و طبیعی است. در دنیا هم همینطور است.
شما اگر در خانهی کسی رفتی گفتند: نیست، میگویی: آقازادهشان هستند؟ در آقازادهها هم میخواهی پسر بزرگش باشد.این استدلال نمیخواهد، تمام عقلا این کار را میکنند. پس ببینید یکبار دیگر نصفش را من میگویم و نصفش را شما بگویید. چون ما آزاد آفریده شدیم، بله قربان گوی هیچکس نیستیم. و چون زندگی ما اجتماعی است درگیری میشود، قانون میخواهیم و قانون، قانونگذار میخواهد. قانونگذار باید علم جامع و کامل و به همهی شرایط ما داشته باشد. و وقتی هم دستمان به معصوم نمیرسد، نزدیکترین فرد به امام معصوم نزدیکترین فرد به علم امام، اعلم است. که باید اعلم باشد. نزدیکترین فرد به عصمت، عادل است. یعنی آن کسی که عادل است، یک قدم به عصمت نزدیکتر است. اینها دلایل روشنی است.
عقل میگوید اگر به بیست نرسیدی، به نوزده، به نوزده نرسیدی به هجده، اینطور نباشد یا بیست یا صفر، ما آزاد آفریده شدیم. بله قربانگوی احدی نیستیم. کسی حق امر و نهی دارد که من را ساخته است. آن کسی که مرا ساخته باید قانون را وضع کند. او از طریق انبیا گفته و وقتی هم انبیا نیست، نزدیکترین کس به انبیاء فقیه عادل است.
_______________________________________________
{{ لینک پیج محافظان سایبری ولایت }}
http://line.me/ti/p/%40zkh6127b
"نحن ابناء الحیدر"
_________________________________________________
- ۶۵۱
- ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط