✍حداقل سه نکته مهم در بیانیه حکام ادب نشده خلیجفارسدیده میشود که با ادعای "پایان خصومتها" یا "تفاهم برای کاهش تنش" همخوانی ندارد؛
۱_شرطی کردن روابط اقتصادی با ایران با این نکته که:
"هرگونه سرمایهگذاری یا تجارت با ایران مشروط به پایبندی این کشور به یادداشت تفاهم و توافق نهایی است"
و این یعنی توافق،پایان فشار نیست و ما میتوانیم بجای فشار نظامی به ایران، ازطریق فشار اقتصادی شرایط را بدتر کنیم.
۲_ ادامه پرونده لبنان خارج از چارچوب این تفاهمست و برای همین از مذاکرات تحت حمایت آمریکا بین اسرائیل و لبنان استقبال شده و به هیچوجه برای تفاهم موجود احترامی قائل نشدند و از طرفی حتی از خلع سلاح حزبالله هم حمایت کردهاند.
۳_بخش بسیار مهم این بیانیه همینست که میگویند:
(ما با اعمال هرگونه هزینه یا اخذ مالیات در تنگه هرمز مخالفیم.)
نتیجه گیری؛
اگر این بیانیه تصویر واقعی توافق پیشرو باشد، آیا این نشانه تغییر رویکرد حکام خائن و مزدور عربی کنار خلیجفارسست؟
آیا همینکه از کاهش تنش استقبال کردهاند کافیست؟
آیا دستاورد ما رفع فشار و جلوگیریاز جنگست یا گرفتن تضمین و تعهد و غرامت و ادب شدن دشمن؟
آنچه از این بیانیه رسمی دیده میشود،خودش نقض چندین بند از تفاهمنامهست و البته که همه میدانیم این کشورکها هیچ اختیاری از خود نداشتهاند و ندارند.
آنها ناچارند همینقدر وقیح باقی بمانند و ماهم بزودی خواهیم دید که باید با اینها اینبار چگونه رفتار کنیم.
✍حداقل سه نکته مهم در بیانیه حکام ادب نشده خلیجفارسدیده میشود که با ادعای "پایان خصومتها" یا "تفاهم برای کاهش تنش" همخوانی ندارد؛
۱_شرطی کردن روابط اقتصادی با ایران با این نکته که:
"هرگونه سرمایهگذاری یا تجارت با ایران مشروط به پایبندی این کشور به یادداشت تفاهم و توافق نهایی است"
و این یعنی توافق،پایان فشار نیست و ما میتوانیم بجای فشار نظامی به ایران، ازطریق فشار اقتصادی شرایط را بدتر کنیم.
۲_ ادامه پرونده لبنان خارج از چارچوب این تفاهمست و برای همین از مذاکرات تحت حمایت آمریکا بین اسرائیل و لبنان استقبال شده و به هیچوجه برای تفاهم موجود احترامی قائل نشدند و از طرفی حتی از خلع سلاح حزبالله هم حمایت کردهاند.
۳_بخش بسیار مهم این بیانیه همینست که میگویند:
(ما با اعمال هرگونه هزینه یا اخذ مالیات در تنگه هرمز مخالفیم.)
نتیجه گیری؛
اگر این بیانیه تصویر واقعی توافق پیشرو باشد، آیا این نشانه تغییر رویکرد حکام خائن و مزدور عربی کنار خلیجفارسست؟
آیا همینکه از کاهش تنش استقبال کردهاند کافیست؟
آیا دستاورد ما رفع فشار و جلوگیریاز جنگست یا گرفتن تضمین و تعهد و غرامت و ادب شدن دشمن؟
آنچه از این بیانیه رسمی دیده میشود،خودش نقض چندین بند از تفاهمنامهست و البته که همه میدانیم این کشورکها هیچ اختیاری از خود نداشتهاند و ندارند.
آنها ناچارند همینقدر وقیح باقی بمانند و ماهم بزودی خواهیم دید که باید با اینها اینبار چگونه رفتار کنیم.
- ۶۳۹
- ۰۴ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط