بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت چهارم :
پس ذکر و بیان و تکرار فجایع کربلا، ضرورتی اجتناب ناپذیر میباشد.
در دهه محرم چه کنیم؟
کسی نمیتواند به دیگران برنامه بدهد که چه کنید؟
اما چه خوب است که در این فرصت مغتنم که دلها متوجه امام است و شعارها در راستای تولا و تبرا است، هم اشکها، پردههای ضخیم را کنار زده و زنگارهای دل را میشوید و امکان را برای شناخت و فهم بیشتر میکند، ساعاتی را به شرکت در مراسم و عزاداری و گریه اختصاص دهیم و ساعاتی را به مطالعه همراه با تفکر و تأمل و تعیین تکلیف.
چه خوب است اگر بتوانیم ازطریق کتاب، سخنرانی و یا منابع مطالعاتی در شبکههای مجازی، امام شناسی کنیم. وقتی کسی نمیداند که امام یعنی چه؟ چه کسی او را به امامت منصوب کرده است؟ چه شخصیتی است؟ چه جایگاهی دارد؟ چه نقشی در رشد دارد؟ و اساساً امامت یعنی چه؟ امام حق و امام باطل که در قرآن به هر دو تصریح شده یعنی چه؟ شناختش در مورد مصداق این امام، یعنی شخص امام علیه السلام، چگونه خواهد بود؟
بعد از اختصاص فرصتی برای مطالعه و تفکر در مبحث ولایت و امامت، چه خوب است که به بیانات امام حسین علیه السلام، از مدینه یا عرفات تا کربلا، و از ابتدای ورود تا روز عاشورا دسترسی یابیم، با دقت مطالعه کنیم، یا حتی یک جمله را انتخاب کرده و در آن ده روز تأمل و تعمق نماییم و بالتبع، آن روزگار و حوادث را به شرایط کنونی انطباق دهیم.
آیا اکنون امام زمان خودمان را می شناسیم و به او محبت داریم؟ آیا نسبت به هدف و آرمانهای او آشنایی داریم؟ آیا دوستان و دشمنان او را می شناسیم؟ آیا نفراتش به تناسب جمعیت دشمنان، از 72 نفر مقابل 30 هزار نفر کمتر است یا بیشتر؟ آیا امروز یزید و شمر و خولی و عمر سعد نداریم؟ آیا یاران امام را قتل عام نمی کنند؟ ... من چه تکلیفی دارم؟
به یقین این قبیل مطالعات هدفدار، انگیزه بخش و مسئولیت آور، به همراه دقایقی عزاداری و اظهار تولا و تبرا و شراکت در زنده نگهداشتنِ حیات بخشِو بیدار کننده یاد کربلا، بالاترین و بهترین عبادت، عزاداری، یاری، اطاعت و همسویی با امام زمان و سید الشهداء و معصومین علیهم السلام خواهد بود و این مرضی خداوند متعال است. إن شاء الله.(پایان)
پاسخ قسمت چهارم :
پس ذکر و بیان و تکرار فجایع کربلا، ضرورتی اجتناب ناپذیر میباشد.
در دهه محرم چه کنیم؟
کسی نمیتواند به دیگران برنامه بدهد که چه کنید؟
اما چه خوب است که در این فرصت مغتنم که دلها متوجه امام است و شعارها در راستای تولا و تبرا است، هم اشکها، پردههای ضخیم را کنار زده و زنگارهای دل را میشوید و امکان را برای شناخت و فهم بیشتر میکند، ساعاتی را به شرکت در مراسم و عزاداری و گریه اختصاص دهیم و ساعاتی را به مطالعه همراه با تفکر و تأمل و تعیین تکلیف.
چه خوب است اگر بتوانیم ازطریق کتاب، سخنرانی و یا منابع مطالعاتی در شبکههای مجازی، امام شناسی کنیم. وقتی کسی نمیداند که امام یعنی چه؟ چه کسی او را به امامت منصوب کرده است؟ چه شخصیتی است؟ چه جایگاهی دارد؟ چه نقشی در رشد دارد؟ و اساساً امامت یعنی چه؟ امام حق و امام باطل که در قرآن به هر دو تصریح شده یعنی چه؟ شناختش در مورد مصداق این امام، یعنی شخص امام علیه السلام، چگونه خواهد بود؟
بعد از اختصاص فرصتی برای مطالعه و تفکر در مبحث ولایت و امامت، چه خوب است که به بیانات امام حسین علیه السلام، از مدینه یا عرفات تا کربلا، و از ابتدای ورود تا روز عاشورا دسترسی یابیم، با دقت مطالعه کنیم، یا حتی یک جمله را انتخاب کرده و در آن ده روز تأمل و تعمق نماییم و بالتبع، آن روزگار و حوادث را به شرایط کنونی انطباق دهیم.
آیا اکنون امام زمان خودمان را می شناسیم و به او محبت داریم؟ آیا نسبت به هدف و آرمانهای او آشنایی داریم؟ آیا دوستان و دشمنان او را می شناسیم؟ آیا نفراتش به تناسب جمعیت دشمنان، از 72 نفر مقابل 30 هزار نفر کمتر است یا بیشتر؟ آیا امروز یزید و شمر و خولی و عمر سعد نداریم؟ آیا یاران امام را قتل عام نمی کنند؟ ... من چه تکلیفی دارم؟
به یقین این قبیل مطالعات هدفدار، انگیزه بخش و مسئولیت آور، به همراه دقایقی عزاداری و اظهار تولا و تبرا و شراکت در زنده نگهداشتنِ حیات بخشِو بیدار کننده یاد کربلا، بالاترین و بهترین عبادت، عزاداری، یاری، اطاعت و همسویی با امام زمان و سید الشهداء و معصومین علیهم السلام خواهد بود و این مرضی خداوند متعال است. إن شاء الله.(پایان)
- ۵۱
- ۰۷ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط