بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پیام به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت
با درود بیپایان به روح پرفتوح رهبر شهید و همه شهدای والامقام تجاوز اخیر، یاد شهدای جنایت هولناک بمباران شیمیایی سردشت، جانبازان سرافراز شیمیایی و تمامی شهیدان راه عزت،استقلال و سربلندی ایران اسلامی را با نهایت احترام و افتخار گرامی میداریم.
سیونهمین سالگرد فاجعه جانسوز بمباران شیمیایی شهر سردشت و روز ملی مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی در حالی گرامی داشته میشود که تاریخ، برگ خونین اما پرافتخار دیگری از مظلومیت و مقاومت ملت ایران را پیش روی جهانیان گشوده است.
هفتم تیرماه، سالروز فاجعهای تلخ و جانسوز در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران است؛ روزی که شهر مظلوم سردشت در سال 1366، آماج بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و صدها تن از مردم بیدفاع این خطه شهید و مجروح شدند. جنایتی آشکار که در برابر چشمان بسته مجامع بینالمللی، نهتنها روح انسانیت را جریحهدار ساخت، بلکه به یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر و قوانین بینالمللی مبدل شد.
فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، نه صرفاً حادثهای در حاشیه جنگ، بلکه نمادی از مظلومیت مردمی صبور و مقاوم است که در عین تحمل رنجهای فراوان، هرگز از اصول انسانی، وطن دوستی و عزت طلبی خود عقب ننشستند.
امروز در سالروز آن فاجعه دردناک، ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای مظلوم سردشت و ادای احترام به جانبازان سرافراز این حادثه، بار دیگر ضمن محکوم کردن سکوت جامع بینالمللی در برابر این جنایت شرمآور، بر لزوم پیگیری حقوقی بینالمللی این جنایت، مسئولیتپذیری نهادهای بینالمللی و نیز استمرار حمایتهای مادی، درمانی و معنوی از بازماندگان این فاجعه تأکید مینماییم.
بیتردید پاسداشت حماسه ایستادگی مردم سردشت، وظیفهای تاریخی و وجدانی است و نام آنان تا ابد در حافظه ملی این سرزمین، بهعنوان نشانهای از ایثار،استقامت و مظلومیت جاودانه خواهد ماند. پیشه گر
پیام به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت
با درود بیپایان به روح پرفتوح رهبر شهید و همه شهدای والامقام تجاوز اخیر، یاد شهدای جنایت هولناک بمباران شیمیایی سردشت، جانبازان سرافراز شیمیایی و تمامی شهیدان راه عزت،استقلال و سربلندی ایران اسلامی را با نهایت احترام و افتخار گرامی میداریم.
سیونهمین سالگرد فاجعه جانسوز بمباران شیمیایی شهر سردشت و روز ملی مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی در حالی گرامی داشته میشود که تاریخ، برگ خونین اما پرافتخار دیگری از مظلومیت و مقاومت ملت ایران را پیش روی جهانیان گشوده است.
هفتم تیرماه، سالروز فاجعهای تلخ و جانسوز در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران است؛ روزی که شهر مظلوم سردشت در سال 1366، آماج بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و صدها تن از مردم بیدفاع این خطه شهید و مجروح شدند. جنایتی آشکار که در برابر چشمان بسته مجامع بینالمللی، نهتنها روح انسانیت را جریحهدار ساخت، بلکه به یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر و قوانین بینالمللی مبدل شد.
فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، نه صرفاً حادثهای در حاشیه جنگ، بلکه نمادی از مظلومیت مردمی صبور و مقاوم است که در عین تحمل رنجهای فراوان، هرگز از اصول انسانی، وطن دوستی و عزت طلبی خود عقب ننشستند.
امروز در سالروز آن فاجعه دردناک، ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای مظلوم سردشت و ادای احترام به جانبازان سرافراز این حادثه، بار دیگر ضمن محکوم کردن سکوت جامع بینالمللی در برابر این جنایت شرمآور، بر لزوم پیگیری حقوقی بینالمللی این جنایت، مسئولیتپذیری نهادهای بینالمللی و نیز استمرار حمایتهای مادی، درمانی و معنوی از بازماندگان این فاجعه تأکید مینماییم.
بیتردید پاسداشت حماسه ایستادگی مردم سردشت، وظیفهای تاریخی و وجدانی است و نام آنان تا ابد در حافظه ملی این سرزمین، بهعنوان نشانهای از ایثار،استقامت و مظلومیت جاودانه خواهد ماند. پیشه گر
- ۳۳۳
- ۰۶ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط