✍️ تحلیل ؛ لزوم اتخاذ استراتژی جدید در برابر دشمن
✍️ تحلیل ؛ لزوم اتخاذ استراتژی جدید در برابر دشمن
✅️ دشمن آمریکایی_صهیونی در دو جنگ اخیر ( جنگ ۱۲ روزه که در سالگردش قرار داریم و جنگ ۴۰ روزه ) به ترتیب ۳۶ فرمانده و ۶۲ فرمانده ایرانی را ( ۹۸ فرمانده ) را بهمراه ۱۲ دانشمند هسته ای ترور کرده و به شهادت رسوند ؛ این امر خب برا ما بسیار دردناک و غمدار بود اما اونچیزی که از این حوادث به ذهن ما میاد ، لزوم ایجاد راهبرد جدیدی در برابر دشمن هست ، راهبردی که به اونها اجازه نده به این سادگی دست به ترور بزنند .
اگرچه تلفات انسانی جزء اجتناب ناپذیر تمام جنگها و از طرفی در فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی شهادت دارای جایگاه رفیع و بلندی است ؛ اما این تعداد ترور با اینهمه تکرار باعث ناراحتی و نشانه یک ضعف در بازدارندگی است .
🔴 اگر ما دقت کنیم دشمن در دو جنگ اخیر اقدام به ترور رهبر ( فرمانده کل قوا ) _ ۲ تا رئیس ستادکل نیروهای مسلح _ ۲ تا فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء _ ۲ تا فرمانده کل سپاه _ ۲ تا معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح _ ۲ تا معاون اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح _ ۲ تا رئیس سازمان اطلاعات سپاه ، آقای لاریجانی ، آقای شمخانی بهمراه وزرای دفاع ، اطلاعات ، فرمانده نیروی هوافضاء سپاه ، فرمانده نیروی دریایی سپاه ، رئیس سازمان اطلاعات فراجا ، رئیس سازمان بسیج ، سخنگوی کل سپاه ، رئیس یگان فاتحین سپاه و دهها فرمانده ارشد دیگر کرده است ، اینکه فرماندهان عالیرتبه ما بدین تعداد و برخی از جایگاهها بیش از یک یا دوبار ترور شوند قطعا برا هیچ ایرانی قابل قبول و راحت نیست !! بنابراین دوکار لازم و ضروری است :
❌️ 1_ تغییر در سبک حفاظت اطلاعات : مهمترین چیزی که میتونه از ترور مقامات و فرماندهان ایرانی توسط دشمنان جلوگیری کنه ایجاد تغییر در سیستم حفاظت اطلاعات اونها و ایجاد راهبرد های جدید و خلاقانه هست ؛ شخصا فکر میکنم که سیستم حفاظت اطلاعات ارتش برای تمامی نیروهای مسلح خیلی بهتر عمل میکنه به دو دلیل :
1_ فرماندهان ارشد ارتش عزیزمون معمولا از تجمع در یک مکان یا نقطه خاص امتناع کرده و از راههای امن و مطمئن ( مثل ارسال پیام مکتوب ) با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند در حالیکه این امر در بین فرماندهان ارشد سپاه عزیزمون رعایت نمیشه .
2_ فرماندهان ارتش معمولا در شهرک های سازمانی زندگی نمیکنند و مناطق زندگی آنها بطور جدا و دور از یکدیگر هست که در حقیقت به این امر ' اصل پراکندگی ' گفته میشه که خب این امر در مورد فرماندهان سپاه رعایت نمیشه .
اما مورد دوم چیه ؟؟
باید ' هزینه ' ضربه زدن رو برای ' دشمن ' بالا ببریم ، به پست سنجاق شده دومم نگاه کنید ، مناسب ترین راهبرد در برابر دشمن همین هست که شهید حاج عماد مغنیه فرمودند .
وقتی شما به مرحله ای از بازدارندگی برسی که هزینه ترور و کشتن برای دشمن بشدت بالا بره ؛ دیگه دشمن جرات نمیکنه بدین راحتی هراقدامی رو انجام بده و با صراحت بگه که : من اینکارو کردم و بازم تکرار خواهم کرد !! اون موقع دشمن عقب نشینی خواهد کرد .
حداقل در جنگ فعلی ؛ توازن زمانی برقرار میشد که ما : نتانیاهو ( فرمانده کل قوا اسرائیل ) ، ایال زمیر ( رئیس ستادکل نیروهای مسلح ) ، یسرائیل کاتس ( وزیردفاع ) ، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل ، وزیر امنیت داخلی ، روساء ۴ سرویس اصلی اطلاعاتی ( وزیراطلاعات _ موساد _ شاباک _ آمان ) و مثلا سخنگوی فارسی زبان ارتش اونها رو میکشتیم ، تازه اینجا یک تساوی برقرار میشد ( البته نگران نباشید ، همه افراد نامبرده در ایتا و روبیکا دو_سه بار ترور شدند و فقط ما یادمون رفته که ذخیره کنیم 😂😂 ) بنابراین کلیت حرفم اینه که : با تغییر سبک حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و ایجاد راهبرد جدید بازدارندگی مبتنی بر اقدام متقابل ، میتونیم وضعیت میدان رو به شکل قابل توجهی تغییر بدیم ، بطوری که دیگر جنگی صورت نگیره یا اگر صورت بگیره دیگه هرروزش رو با خبر ترور و شهادت یکی از فرماندهان عزیزمون شروع نکنیم و غصه نخوریم که چرا اینقدر راحت از دستشون میدیم .
والسلام .
✅️ دشمن آمریکایی_صهیونی در دو جنگ اخیر ( جنگ ۱۲ روزه که در سالگردش قرار داریم و جنگ ۴۰ روزه ) به ترتیب ۳۶ فرمانده و ۶۲ فرمانده ایرانی را ( ۹۸ فرمانده ) را بهمراه ۱۲ دانشمند هسته ای ترور کرده و به شهادت رسوند ؛ این امر خب برا ما بسیار دردناک و غمدار بود اما اونچیزی که از این حوادث به ذهن ما میاد ، لزوم ایجاد راهبرد جدیدی در برابر دشمن هست ، راهبردی که به اونها اجازه نده به این سادگی دست به ترور بزنند .
اگرچه تلفات انسانی جزء اجتناب ناپذیر تمام جنگها و از طرفی در فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی شهادت دارای جایگاه رفیع و بلندی است ؛ اما این تعداد ترور با اینهمه تکرار باعث ناراحتی و نشانه یک ضعف در بازدارندگی است .
🔴 اگر ما دقت کنیم دشمن در دو جنگ اخیر اقدام به ترور رهبر ( فرمانده کل قوا ) _ ۲ تا رئیس ستادکل نیروهای مسلح _ ۲ تا فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء _ ۲ تا فرمانده کل سپاه _ ۲ تا معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح _ ۲ تا معاون اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح _ ۲ تا رئیس سازمان اطلاعات سپاه ، آقای لاریجانی ، آقای شمخانی بهمراه وزرای دفاع ، اطلاعات ، فرمانده نیروی هوافضاء سپاه ، فرمانده نیروی دریایی سپاه ، رئیس سازمان اطلاعات فراجا ، رئیس سازمان بسیج ، سخنگوی کل سپاه ، رئیس یگان فاتحین سپاه و دهها فرمانده ارشد دیگر کرده است ، اینکه فرماندهان عالیرتبه ما بدین تعداد و برخی از جایگاهها بیش از یک یا دوبار ترور شوند قطعا برا هیچ ایرانی قابل قبول و راحت نیست !! بنابراین دوکار لازم و ضروری است :
❌️ 1_ تغییر در سبک حفاظت اطلاعات : مهمترین چیزی که میتونه از ترور مقامات و فرماندهان ایرانی توسط دشمنان جلوگیری کنه ایجاد تغییر در سیستم حفاظت اطلاعات اونها و ایجاد راهبرد های جدید و خلاقانه هست ؛ شخصا فکر میکنم که سیستم حفاظت اطلاعات ارتش برای تمامی نیروهای مسلح خیلی بهتر عمل میکنه به دو دلیل :
1_ فرماندهان ارشد ارتش عزیزمون معمولا از تجمع در یک مکان یا نقطه خاص امتناع کرده و از راههای امن و مطمئن ( مثل ارسال پیام مکتوب ) با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند در حالیکه این امر در بین فرماندهان ارشد سپاه عزیزمون رعایت نمیشه .
2_ فرماندهان ارتش معمولا در شهرک های سازمانی زندگی نمیکنند و مناطق زندگی آنها بطور جدا و دور از یکدیگر هست که در حقیقت به این امر ' اصل پراکندگی ' گفته میشه که خب این امر در مورد فرماندهان سپاه رعایت نمیشه .
اما مورد دوم چیه ؟؟
باید ' هزینه ' ضربه زدن رو برای ' دشمن ' بالا ببریم ، به پست سنجاق شده دومم نگاه کنید ، مناسب ترین راهبرد در برابر دشمن همین هست که شهید حاج عماد مغنیه فرمودند .
وقتی شما به مرحله ای از بازدارندگی برسی که هزینه ترور و کشتن برای دشمن بشدت بالا بره ؛ دیگه دشمن جرات نمیکنه بدین راحتی هراقدامی رو انجام بده و با صراحت بگه که : من اینکارو کردم و بازم تکرار خواهم کرد !! اون موقع دشمن عقب نشینی خواهد کرد .
حداقل در جنگ فعلی ؛ توازن زمانی برقرار میشد که ما : نتانیاهو ( فرمانده کل قوا اسرائیل ) ، ایال زمیر ( رئیس ستادکل نیروهای مسلح ) ، یسرائیل کاتس ( وزیردفاع ) ، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل ، وزیر امنیت داخلی ، روساء ۴ سرویس اصلی اطلاعاتی ( وزیراطلاعات _ موساد _ شاباک _ آمان ) و مثلا سخنگوی فارسی زبان ارتش اونها رو میکشتیم ، تازه اینجا یک تساوی برقرار میشد ( البته نگران نباشید ، همه افراد نامبرده در ایتا و روبیکا دو_سه بار ترور شدند و فقط ما یادمون رفته که ذخیره کنیم 😂😂 ) بنابراین کلیت حرفم اینه که : با تغییر سبک حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و ایجاد راهبرد جدید بازدارندگی مبتنی بر اقدام متقابل ، میتونیم وضعیت میدان رو به شکل قابل توجهی تغییر بدیم ، بطوری که دیگر جنگی صورت نگیره یا اگر صورت بگیره دیگه هرروزش رو با خبر ترور و شهادت یکی از فرماندهان عزیزمون شروع نکنیم و غصه نخوریم که چرا اینقدر راحت از دستشون میدیم .
والسلام .
- ۱.۴k
- ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط