چند دعا برای رفع گرفتاری و غم و اندوه
چند دعا برای رفع گرفتاری و غم و اندوه
حضرت سجاد علیه السّلام نقل شده:به فرزند خود می فرمود:ای پسرک من،هرگاه به یکی از شما مصیبتی برسد،یا حادثه ای بر او فرود آید، وضوی کامل بگیرد،و دو رکعت-یا چهار رکعت نماز بخواند،و در آخر آن بگوید:
یا مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوی وَ یا سامِعَ کُلِّ نَجْوی وَ یا شاهِدَ کُلِّ مَلاٍَ وَ یا عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ یا دافِعَ ما یَشآءُ مِنْ بَلِیَّةٍ یا خَلیلَ اِبْراهیمَ وَ یا نَجِیَّ مُوسی وَ یا مُصْطَفِیَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ اَدْعُوکَ دُعآءَ مَنِ اشْتَدَّتْ فاقَتُهُ وَ قَلَّتْ حیلَتُهُ وَ ضَعُفَتْ قُوَّتُهُ دُعآءَ الْغَریبِ الْغَریقِ الْمُضْطَرِّ الَّذی لایَجِدُ لِکَشْفِ ما هُوَ فیهِ اِلاّ اَنْتَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
ای جایگاه هر شکایت،ای شنوای هر راز،ای حاضر در هر انجمن،ای دانای هر نهان،ای دور کننده هرچه از بلا که بخواهد،ای دوست ابراهیم،ای سخنگو با موسی،و ای برگزیننده محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)تو را می خوانم خواندن کسی که نداری اش سخت گشته،و چاره اش کم شده،و نیرویش سست گشته،دعای غریب غریب درمانده،که برای برطرف شدن آنچه در اوست،کسی را جز تو نمییابد،ای مهربانترین مهربانان
از حضرت صادق علیه السّلام نقل شده:برای رفع اندوه و غم غسل می کنی،و دو رکعت نماز می خوانی،و می گویی:
یا فارِجَ الْهَمِّ وَ یا کاشِفَ الْغَمِّ یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ رَحیمَهُما فَرِّجْ هَمّی وَاکْشِفْ غَمّی یا اَللَّهُ الْواحِدُ الاَْحَدُ الصَّمَدُ الَّذی لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعْصِمْنی وَ طَهِّرْنی وَ اذْهَبْ بِبَلِیَّتی
ای گشاینده اندوه،و ای برطرف کننده غم،ای بخشایشگر دنیا و آخرت،و رحیم هر دو جهان،اندوهم را بگشا،و غمم را برطرف کن،ای خدای یگانه یکتای بینیاز که نزاده،و زاده نشده،و احدی همتایش نبوده است،مرا نگهدار و پاک کن و بلایم را ببر.
ذکری برای جلوگیری از اندوه و غم دنیوی و اخروی :
از امام باقر علیه السلام نقل شده است که هر کس هنگام بیرون رفتن از منزل بگوید :
بِسْمِ اللَّهِ حَسْبِیَ اللَّهُ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللَّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ أُمُورِی کُلِّهَا وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ خِزْیِ الدُّنْیَا وَ عَذَابِ الْآخِرَةِ
حق تعالی او را از آنچه که اسباب اندوهگین شدن وی ( چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی ) می گردد دو می دارد.
روایت شده:برای رفع اندوه،صد مرتبه در سجده می گویی:
یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ بِرَحْمَتِکَ اَسْتَغیثُ فَاکْفِنی ما اَهَمَّنی وَلا تَکِلْنی اِلی نَفْسی
ای زنده،ای پا برجا،معبودی جز تو نیست،به رحمتت فریادخواهی می کنم،از آنچه مرا به اندوه برده کفایتم کن،و به خوشتنم وامگذار
〓 لینک جنبش سایبری صامدون(jcs)〓
http://line.me/ti/p/%40qti6849s
حضرت سجاد علیه السّلام نقل شده:به فرزند خود می فرمود:ای پسرک من،هرگاه به یکی از شما مصیبتی برسد،یا حادثه ای بر او فرود آید، وضوی کامل بگیرد،و دو رکعت-یا چهار رکعت نماز بخواند،و در آخر آن بگوید:
یا مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوی وَ یا سامِعَ کُلِّ نَجْوی وَ یا شاهِدَ کُلِّ مَلاٍَ وَ یا عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ یا دافِعَ ما یَشآءُ مِنْ بَلِیَّةٍ یا خَلیلَ اِبْراهیمَ وَ یا نَجِیَّ مُوسی وَ یا مُصْطَفِیَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ اَدْعُوکَ دُعآءَ مَنِ اشْتَدَّتْ فاقَتُهُ وَ قَلَّتْ حیلَتُهُ وَ ضَعُفَتْ قُوَّتُهُ دُعآءَ الْغَریبِ الْغَریقِ الْمُضْطَرِّ الَّذی لایَجِدُ لِکَشْفِ ما هُوَ فیهِ اِلاّ اَنْتَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ
ای جایگاه هر شکایت،ای شنوای هر راز،ای حاضر در هر انجمن،ای دانای هر نهان،ای دور کننده هرچه از بلا که بخواهد،ای دوست ابراهیم،ای سخنگو با موسی،و ای برگزیننده محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)تو را می خوانم خواندن کسی که نداری اش سخت گشته،و چاره اش کم شده،و نیرویش سست گشته،دعای غریب غریب درمانده،که برای برطرف شدن آنچه در اوست،کسی را جز تو نمییابد،ای مهربانترین مهربانان
از حضرت صادق علیه السّلام نقل شده:برای رفع اندوه و غم غسل می کنی،و دو رکعت نماز می خوانی،و می گویی:
یا فارِجَ الْهَمِّ وَ یا کاشِفَ الْغَمِّ یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ رَحیمَهُما فَرِّجْ هَمّی وَاکْشِفْ غَمّی یا اَللَّهُ الْواحِدُ الاَْحَدُ الصَّمَدُ الَّذی لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعْصِمْنی وَ طَهِّرْنی وَ اذْهَبْ بِبَلِیَّتی
ای گشاینده اندوه،و ای برطرف کننده غم،ای بخشایشگر دنیا و آخرت،و رحیم هر دو جهان،اندوهم را بگشا،و غمم را برطرف کن،ای خدای یگانه یکتای بینیاز که نزاده،و زاده نشده،و احدی همتایش نبوده است،مرا نگهدار و پاک کن و بلایم را ببر.
ذکری برای جلوگیری از اندوه و غم دنیوی و اخروی :
از امام باقر علیه السلام نقل شده است که هر کس هنگام بیرون رفتن از منزل بگوید :
بِسْمِ اللَّهِ حَسْبِیَ اللَّهُ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللَّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ أُمُورِی کُلِّهَا وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ خِزْیِ الدُّنْیَا وَ عَذَابِ الْآخِرَةِ
حق تعالی او را از آنچه که اسباب اندوهگین شدن وی ( چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی ) می گردد دو می دارد.
روایت شده:برای رفع اندوه،صد مرتبه در سجده می گویی:
یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ بِرَحْمَتِکَ اَسْتَغیثُ فَاکْفِنی ما اَهَمَّنی وَلا تَکِلْنی اِلی نَفْسی
ای زنده،ای پا برجا،معبودی جز تو نیست،به رحمتت فریادخواهی می کنم،از آنچه مرا به اندوه برده کفایتم کن،و به خوشتنم وامگذار
〓 لینک جنبش سایبری صامدون(jcs)〓
http://line.me/ti/p/%40qti6849s
- ۹۸۷
- ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۷)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط