بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت دوم :
از همۀ اینها مهمتر، استقلال کشور و هویت ماست. کشوری که چیزی ندارد و ملتی که جز شکم دغدغهای ندارد، ناچار است که به استعمار و استثمار تن دهد و وابسته شود!
امریکا، انگلیس،متحدان اروپایی، اسرائیل و نیز نوکران عربی، با اصل مسلمانی این ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال و هویت ملی این مملکت و ایستادگی و شرف این ملت مشکل دارند، اما می بینید که همین دسترسی به علوم و صنایع هستهای، نانونی و موشکی را بهانه کردهاند،چرا؟!چون کشور را به لحاظ اقتصادی،نظامی، سیاسی، علمی و ... غنی و بینیاز می سازد.
اگر به اخبار و گزارشات خبری توجه نمایید، تقریباً هر شب خبر از ابتکار، اختراع، ماشینسازی، تولید کالا یا محصولاتی میدهد که یا فقط پنج و ده کشور در جهان تولید کننده آن هستند و یا ایران جهت تهیه و واردات آنها از سایر کشورهای تولید کننده، سالانه صدها میلیون دلار هزینه میکند؛ و تازه به بهانه تحریم به ما نمیفروشند تا کشور در تمامی نیازهایش وابسته و عقب مانده باشد! اما این دستآوردهای دانش بنیان و نه تنها سبب قدرت علمی و صنعتی کشور شده است، بلکه هزاران شغل ایجاد نموده و از خروج سالانه صدها میلیون دلار ارز جلوگیری می کند.
بنابراین، شعار ما مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم،لذا صنایع هسته ای، نانویی، موشکی و ... نمیخواهیم درست مانند این است که بگویند: ما گرسنه هستیم،اما زمین،بذر،کشاورزی، دامپروری و ....؛ نمیخواهیم، بلکه هر چه داریم بگیرید و به جایش یک لقمه نان جلوی ما پرت کنید و محکم تو سر ما بکوبید تا مباداسرمان را بلند کنیم و لقمهای دیگر بخواهیم!
اوباما گفته بود: اگر دست من بود و می توانستم، تا آخرین پیچ صنایع هستهای ایران را با دستان خود باز میکردم!
چرا؟! آنها که می دانند ما بمب هستهای نمی سازیم، بلکه می دانند که ما از علوم و صنایع هسته ای، درتولید برق، داروسازی، پزشکی، صنایع و لوازم آزمایشگاهی، و سایر صنایع استفاده خواهیم نمود و دیگر برای تهیه آنها نیازمند کشورهای سلطهگر نخواهیم بود.
آنها میدانند که ما با موشک یا به کشوری حمله نخواهیم کرد، اما می گویند : شما نباید ازصنایع موشکی برخوردار باشید، باید فاقد قدرت دفاعی باشید، تا ما هر موقع خواستیم، بتوانیم به راحتی به شما حمله کنیم.
میگویند: ما به اسرائیل، عربستان و سلاح میدهیم، تا ابتدا فلسطین، سوریه، لبنان، یمن و را به اشغال درآورند و سپس به سراغ تجزیه کشور شما بیایند، اما شما نباید موشک و تسلیحاتی داشته باشید که از خود دفاع کنید و یا به آنان بدهید تا مقابل تجاوزات مقاومت کنند! بنابراین، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، با همین رشد علمی و صنعتی، بهبود و یا حتی ایجاد زیر ساختها، تولید و کار ملی و عدم وابستگی و گدایی محقق محقق می گردد.(پایان)
پاسخ قسمت دوم :
از همۀ اینها مهمتر، استقلال کشور و هویت ماست. کشوری که چیزی ندارد و ملتی که جز شکم دغدغهای ندارد، ناچار است که به استعمار و استثمار تن دهد و وابسته شود!
امریکا، انگلیس،متحدان اروپایی، اسرائیل و نیز نوکران عربی، با اصل مسلمانی این ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال و هویت ملی این مملکت و ایستادگی و شرف این ملت مشکل دارند، اما می بینید که همین دسترسی به علوم و صنایع هستهای، نانونی و موشکی را بهانه کردهاند،چرا؟!چون کشور را به لحاظ اقتصادی،نظامی، سیاسی، علمی و ... غنی و بینیاز می سازد.
اگر به اخبار و گزارشات خبری توجه نمایید، تقریباً هر شب خبر از ابتکار، اختراع، ماشینسازی، تولید کالا یا محصولاتی میدهد که یا فقط پنج و ده کشور در جهان تولید کننده آن هستند و یا ایران جهت تهیه و واردات آنها از سایر کشورهای تولید کننده، سالانه صدها میلیون دلار هزینه میکند؛ و تازه به بهانه تحریم به ما نمیفروشند تا کشور در تمامی نیازهایش وابسته و عقب مانده باشد! اما این دستآوردهای دانش بنیان و نه تنها سبب قدرت علمی و صنعتی کشور شده است، بلکه هزاران شغل ایجاد نموده و از خروج سالانه صدها میلیون دلار ارز جلوگیری می کند.
بنابراین، شعار ما مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم،لذا صنایع هسته ای، نانویی، موشکی و ... نمیخواهیم درست مانند این است که بگویند: ما گرسنه هستیم،اما زمین،بذر،کشاورزی، دامپروری و ....؛ نمیخواهیم، بلکه هر چه داریم بگیرید و به جایش یک لقمه نان جلوی ما پرت کنید و محکم تو سر ما بکوبید تا مباداسرمان را بلند کنیم و لقمهای دیگر بخواهیم!
اوباما گفته بود: اگر دست من بود و می توانستم، تا آخرین پیچ صنایع هستهای ایران را با دستان خود باز میکردم!
چرا؟! آنها که می دانند ما بمب هستهای نمی سازیم، بلکه می دانند که ما از علوم و صنایع هسته ای، درتولید برق، داروسازی، پزشکی، صنایع و لوازم آزمایشگاهی، و سایر صنایع استفاده خواهیم نمود و دیگر برای تهیه آنها نیازمند کشورهای سلطهگر نخواهیم بود.
آنها میدانند که ما با موشک یا به کشوری حمله نخواهیم کرد، اما می گویند : شما نباید ازصنایع موشکی برخوردار باشید، باید فاقد قدرت دفاعی باشید، تا ما هر موقع خواستیم، بتوانیم به راحتی به شما حمله کنیم.
میگویند: ما به اسرائیل، عربستان و سلاح میدهیم، تا ابتدا فلسطین، سوریه، لبنان، یمن و را به اشغال درآورند و سپس به سراغ تجزیه کشور شما بیایند، اما شما نباید موشک و تسلیحاتی داشته باشید که از خود دفاع کنید و یا به آنان بدهید تا مقابل تجاوزات مقاومت کنند! بنابراین، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، با همین رشد علمی و صنعتی، بهبود و یا حتی ایجاد زیر ساختها، تولید و کار ملی و عدم وابستگی و گدایی محقق محقق می گردد.(پایان)
- ۵۴۲
- ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط