رذیلت های ما بیش از شمشیرهایمان آنها را نابود کرده است»ای
رذیلت های ما بیش از شمشیرهایمان آنها را نابود کرده است»این سخنی است که جان هکولدر، مورخ و قوم نگار امریکایی در قرون 18 و 19 میلادی در خصوص رفتار مهاجمان اروپایی با بومیان آمریکا بیان کرده است. به سخن دیگر، تمدن غربی سلطه خود را تنها با زور و حمله نظامی محقق نساخته است، بلکه مجموعه ای از رذایل و شرارت ها را، از دروغ، خیانت، فریب، وعهدشکنی گرفته تا تحقیر و تخدیر و اشاعه الکل و بیماری های گوناگون بکار گرفته است.
در جنگ با سرخ پوستان وقتی بریتانیایی ها شکست خوردند اعلام آتش بس میکنند و با مذاکرات پتوهای آلودهای در طول صلح در فورت پیت در سال ۱۷۶۳ بین هیئتهای بومی آمریکا(سرخ پوستان) توزیع میشود.
با این روش پیروزی سرخپوست ها به شکست و نابودی تبدیل میشود
فرمانده کل نیروهای بریتانیا در آمریکای شمالی، «جفری امرست» با صراحت تمام اعلام کرد که سرخپوستان «تنها شایسته زندگی با ساکنان جنگلاند، زیرا به حیوان نزدیکترند تا به انسان!
شاید باور نکنید که یک شهر و یک دانشگاه به افتخار چنین فردی در آمریکا نام گذاری شده است!!!
غربی ها با فرآیندی که در آن ابتدا گروهی از انسانها را از دایره انسانیت خارج میکنند و سپس نابودی آنان بهعنوان امری مشروع یا حتی ضروری معرفی میشود. نمونه اخیر آن را می توان در نسل کشی غزه مشاهده کرد.
موارد فوق تنها گوشه ای کوچک از ماهیت سلطه طلب تمدن غربی است. ماهیتی که امروز نیز همچنان پابرجاست. تجربه و واقعیت های تاریخی نشان می دهد که در برابر این نظم استعماری اگر مقاومت شود، امکان پیروزی وجود دارد، اما تسلیم در برابر چنین نظمی، قطعاً نابودی کامل را به دنبال خواهد داشت.
خلق و خوی غربی ها از قدیم همینگونه بوده است
از باستان تاریخ گذشته که یک نمونه آن اسپارتاکوس است.
ساخت ورزشگاه با دروازههای مرگ!
نبردهای خونین و اعدام های وحشتناک
فضایی ویژه برای نبردهای خونین گلادیاتورها و اجرای مجازاتهای وحشیانه اعدام برده ها با رها کردن حیوانات درنده.
ساخت ورزشگاه با ایجاد سکوهای مرتفع و سامانههای پیچیده برای کنترل جمعیت،طراحی فضاهای بسته برای نگهداری حیوانات درنده. همه اینها برای مردم وحشی غرب،که با دیدن جنایت وحشیانه لذت میبرند
https://wisgoon.com/p/DK5RM655P5/یکی_از_وحشتناکترین_تصاویر_تاریخ
در جنگ با سرخ پوستان وقتی بریتانیایی ها شکست خوردند اعلام آتش بس میکنند و با مذاکرات پتوهای آلودهای در طول صلح در فورت پیت در سال ۱۷۶۳ بین هیئتهای بومی آمریکا(سرخ پوستان) توزیع میشود.
با این روش پیروزی سرخپوست ها به شکست و نابودی تبدیل میشود
فرمانده کل نیروهای بریتانیا در آمریکای شمالی، «جفری امرست» با صراحت تمام اعلام کرد که سرخپوستان «تنها شایسته زندگی با ساکنان جنگلاند، زیرا به حیوان نزدیکترند تا به انسان!
شاید باور نکنید که یک شهر و یک دانشگاه به افتخار چنین فردی در آمریکا نام گذاری شده است!!!
غربی ها با فرآیندی که در آن ابتدا گروهی از انسانها را از دایره انسانیت خارج میکنند و سپس نابودی آنان بهعنوان امری مشروع یا حتی ضروری معرفی میشود. نمونه اخیر آن را می توان در نسل کشی غزه مشاهده کرد.
موارد فوق تنها گوشه ای کوچک از ماهیت سلطه طلب تمدن غربی است. ماهیتی که امروز نیز همچنان پابرجاست. تجربه و واقعیت های تاریخی نشان می دهد که در برابر این نظم استعماری اگر مقاومت شود، امکان پیروزی وجود دارد، اما تسلیم در برابر چنین نظمی، قطعاً نابودی کامل را به دنبال خواهد داشت.
خلق و خوی غربی ها از قدیم همینگونه بوده است
از باستان تاریخ گذشته که یک نمونه آن اسپارتاکوس است.
ساخت ورزشگاه با دروازههای مرگ!
نبردهای خونین و اعدام های وحشتناک
فضایی ویژه برای نبردهای خونین گلادیاتورها و اجرای مجازاتهای وحشیانه اعدام برده ها با رها کردن حیوانات درنده.
ساخت ورزشگاه با ایجاد سکوهای مرتفع و سامانههای پیچیده برای کنترل جمعیت،طراحی فضاهای بسته برای نگهداری حیوانات درنده. همه اینها برای مردم وحشی غرب،که با دیدن جنایت وحشیانه لذت میبرند
https://wisgoon.com/p/DK5RM655P5/یکی_از_وحشتناکترین_تصاویر_تاریخ
- ۱۳۷
- ۰۴ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۵)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط