بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت چهارم :
سنّت اطعام در عزاداری : اطعام به عزاداران، یک سنّت حسنه است. در فقه شیعه بیان شده که مستحب است تا نزدیکان به مدت سه روز، برای اهل خانۀ میّت غذا بفرستند و آشپزخانۀ آنها خاموش باشد؛ یعنی درست برعکس آن چه در میان ما مرسوم است و صاحب عزا مجبور است که از همان ساعات اولیۀ بعد از تشییع، سپس شام غریبان، سپس مراسم سوم و هفت و ...؛به میهمانان عذا بدهد!
در اطعام گسترده درعزای ابا عبدالله الحسین،فرزندان، خاندان و یاران ایشان، خیرات کنندگان می‌گویند: مردم همه صاحب عزا هستند و ما باید آنان را اطعام نماییم؛ اگر چه خودمان نیز عزادار می‌باشیم!
بدیهی است که این اطعام، به منظور سیر کردن شکم گرسنگان نمی‌ باشد، بلکه احیای ایام الله، و معظم داشتن شعائر الله، بزرگداشت یاد، و پویایی راه اهل بیت، به ویژه شید الشهداء علیهم السلام می‌باشد و دشمنان و مخالفان، از همین بدشان می‌آید و می‌ترسند؛ اما برای پوشش دادن مخالفت، بُغض و دشمنی خود و نیز عوامفریبی، می‌ گویند: افراط شد - اسراف می‌شود - و بهتر است به جای این، آن کار دیگر صورت پذیرد!(پایان)
دیدگاه ها (۰)

بسم الله الرحمن الرحیمپاسخ قسمت سوم :می‌ گویند: افراط شد! ص...

بسم الله الرحمن الرحیمپاسخ قسمت دوم :اطعام اهل عصمت علیهم ا...

در حال بارگزاری

خطا در دریافت مطلب های مرتبط