بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت اول :
مسلمانان - به ویژه شیعیان، انتظار دارند که رحلت تمامی اولیاء الله را در شهادت ببینند. البته همین طور هم است، چرا که شهادت بالاترین نوع و درجه مرگ است و البته تمامی اولیاء الله، به شهادت از دنیا میروند، اگر چه به حسب ظاهر، در بستر مرگ آرمیده باشند و به آرامی و بدون هیچ واقعه یا حادثهای، از دنیا بروند.
تردیدی نیست که هر نوع مرگی، حتماً و یقیناً علتی دارد که سبب آن مرگ شده است؛ و چگونگی مرگ مقولهای است که گویی، همگان در راه محبوب خود کشته میشوند، حال خواه محبوبشان خداوند متعال باشد و خواه بتها و طواغیت آشکار و پنهان، مانند بت تفس، یا بتهای بیرونی چون طواغیت و مجسمهها،یا شهوت و قدرت و ثروت.
چنان که در یک دستهبندی کلی در مورد جنگ، بدون استثناء فرمود که همگان در جنگ هستند، منتهی:الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَالشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا -کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار میکنند؛ و آنها که کافرند، درراه طاغوت بت و افرادطغیانگر. پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید! و از آنها نهراسید! زیرا که نقشه شیطان، همانند قدرتش ضعیف است.(سوره نساء آیه 76)
ما علل و اسباب برخی از کشته شدنها را به حسب ظاهر میبینیم و نام مقتول یا شهید را بر آن میگذاریم، اما علل و اسباب برخی دیگر را نمیبینیم و میگوییم: به مرگ طبیعی از دنیا رفت! اما کدام مرگ طبیعی؟ و اساساً مرگ طبیعی یعنی چه؟ بالاخره علل و اسبابی سبب آن فرسودگی و مرگ شده است و یا به تعبیری سبب قتل شده است. یکی ممکن است از پر خوری مبتلا به بیماری شود در راه شکم کشته شود - یکی ممکن است از حرص دنیا، ترس و یا سکته کند- یکی دیگر در تصادفات رانندگی جان بسپارد، و دیگری به واسطه حضور در میدان جنگ برای خدا، یا برای غیر خدا، مورد اصابت قرار گرفته و کشته شود.درهر حال همگان کشته میشوند؛ اما همگان شیهد در راه حق نمیشوند.
رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله:ایشان همیشه در تهدید و خطر جانی قرار داشتند. بارها در جنگها قصد جان ایشان را کردند، بارها قصد ترور ایشان را داشتند، حتی در قرآن کریم تصریح شده است که با توسل جادو و جنبل و چشم زخم قصد هلاکت ایشان را کردند و کم مانده بود که با همین چشمزخمها ایشان را از را بین ببرند؛ و حتی غذای مسموم نیز به ایشان خوراندند؛ و این توطئهها بیشتر از جانب کفار عنود ولجوجِ یهود طراحی میشد و مرحله اجرا در میآمد.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
مسلمانان - به ویژه شیعیان، انتظار دارند که رحلت تمامی اولیاء الله را در شهادت ببینند. البته همین طور هم است، چرا که شهادت بالاترین نوع و درجه مرگ است و البته تمامی اولیاء الله، به شهادت از دنیا میروند، اگر چه به حسب ظاهر، در بستر مرگ آرمیده باشند و به آرامی و بدون هیچ واقعه یا حادثهای، از دنیا بروند.
تردیدی نیست که هر نوع مرگی، حتماً و یقیناً علتی دارد که سبب آن مرگ شده است؛ و چگونگی مرگ مقولهای است که گویی، همگان در راه محبوب خود کشته میشوند، حال خواه محبوبشان خداوند متعال باشد و خواه بتها و طواغیت آشکار و پنهان، مانند بت تفس، یا بتهای بیرونی چون طواغیت و مجسمهها،یا شهوت و قدرت و ثروت.
چنان که در یک دستهبندی کلی در مورد جنگ، بدون استثناء فرمود که همگان در جنگ هستند، منتهی:الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَالشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا -کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار میکنند؛ و آنها که کافرند، درراه طاغوت بت و افرادطغیانگر. پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید! و از آنها نهراسید! زیرا که نقشه شیطان، همانند قدرتش ضعیف است.(سوره نساء آیه 76)
ما علل و اسباب برخی از کشته شدنها را به حسب ظاهر میبینیم و نام مقتول یا شهید را بر آن میگذاریم، اما علل و اسباب برخی دیگر را نمیبینیم و میگوییم: به مرگ طبیعی از دنیا رفت! اما کدام مرگ طبیعی؟ و اساساً مرگ طبیعی یعنی چه؟ بالاخره علل و اسبابی سبب آن فرسودگی و مرگ شده است و یا به تعبیری سبب قتل شده است. یکی ممکن است از پر خوری مبتلا به بیماری شود در راه شکم کشته شود - یکی ممکن است از حرص دنیا، ترس و یا سکته کند- یکی دیگر در تصادفات رانندگی جان بسپارد، و دیگری به واسطه حضور در میدان جنگ برای خدا، یا برای غیر خدا، مورد اصابت قرار گرفته و کشته شود.درهر حال همگان کشته میشوند؛ اما همگان شیهد در راه حق نمیشوند.
رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله:ایشان همیشه در تهدید و خطر جانی قرار داشتند. بارها در جنگها قصد جان ایشان را کردند، بارها قصد ترور ایشان را داشتند، حتی در قرآن کریم تصریح شده است که با توسل جادو و جنبل و چشم زخم قصد هلاکت ایشان را کردند و کم مانده بود که با همین چشمزخمها ایشان را از را بین ببرند؛ و حتی غذای مسموم نیز به ایشان خوراندند؛ و این توطئهها بیشتر از جانب کفار عنود ولجوجِ یهود طراحی میشد و مرحله اجرا در میآمد.(ادامه دارد...)
- ۱۶۳
- ۰۵ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط