ثواب انتظار از دیدگاه ائمه اطهار علیهم السّلام
ثواب انتظار از دیدگاه ائمه اطهار علیهم السّلام
امام سجاد علیه السّلام به ابوخالد کابلی فرمودند: ای ابوخالد مردمان زمان غیبت که به امامت او ( حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف) معتقد شوند و منتظر ظهورش باشند، بهترین مردمان خواهند بود؛ زیرا خداوند به اندازهای به آنان فهم و عقل مرحمت کرده است که غیبت در نظر آنان به منزلهی مشاهده است. مردم آن زمان مانند کسانی محسوب خواهند شد که در مقابل حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به جهاد پرداخته باشند. آنها به حقیقت بندگان خالص و شیعیان راستگو هستند و همین افرادند که مردم را در پنهان و آشکار، به طرف دین خداوند آشکارا دعوت میکنند.
مردمی که در زمان غیبت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف زندگی میکنند، اگر واقعا منتظر و معتقد به امام زمانشان باشند، از همهی مردمان زمان سابق برترند. اینها در روایات ائمه علیهم السلام بیان شدهاست.
شخصی به امام صادق علیه السّلام عرض کرد:" اعمال ما ثوابش بیشتر است یا اعمال مردم در زمان غیبت؟" امام صادق علیه السّلام فرمودند:" شما بگویید ثواب صدقهی پنهانی بیشتر است یا صدقهی آشکار؟" گفت:"صدقهی پنهانی." حضرت علیه السّلام فرمودند: " اعمال مردمِ زمان غیبت، ثوابش از اعمال شما بیشتر است."
بر اساس بعضی از روایات، این پاداش، چندین برابر است؛ چون آنها امامشان را میدیدند، حجت خدا را میدیدند و به ایشان دسترسی داشتند؛ ولی مردمِ زمان غیبت که ما باشیم، امامِ ندیده را قبول داریم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، رواق امام خمینی رحمه الله، 8 مهر 90
منبع: کتاب خاتم ولایت/ منتخب سخنرانیهای حرم مطهر رضوی با موضوع مهدویت/ جعفر حسنزاده
〓 لینک جنبش سایبری صامدون(jcs)〓
http://line.me/ti/p/%40qti6849s
امام سجاد علیه السّلام به ابوخالد کابلی فرمودند: ای ابوخالد مردمان زمان غیبت که به امامت او ( حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف) معتقد شوند و منتظر ظهورش باشند، بهترین مردمان خواهند بود؛ زیرا خداوند به اندازهای به آنان فهم و عقل مرحمت کرده است که غیبت در نظر آنان به منزلهی مشاهده است. مردم آن زمان مانند کسانی محسوب خواهند شد که در مقابل حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به جهاد پرداخته باشند. آنها به حقیقت بندگان خالص و شیعیان راستگو هستند و همین افرادند که مردم را در پنهان و آشکار، به طرف دین خداوند آشکارا دعوت میکنند.
مردمی که در زمان غیبت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف زندگی میکنند، اگر واقعا منتظر و معتقد به امام زمانشان باشند، از همهی مردمان زمان سابق برترند. اینها در روایات ائمه علیهم السلام بیان شدهاست.
شخصی به امام صادق علیه السّلام عرض کرد:" اعمال ما ثوابش بیشتر است یا اعمال مردم در زمان غیبت؟" امام صادق علیه السّلام فرمودند:" شما بگویید ثواب صدقهی پنهانی بیشتر است یا صدقهی آشکار؟" گفت:"صدقهی پنهانی." حضرت علیه السّلام فرمودند: " اعمال مردمِ زمان غیبت، ثوابش از اعمال شما بیشتر است."
بر اساس بعضی از روایات، این پاداش، چندین برابر است؛ چون آنها امامشان را میدیدند، حجت خدا را میدیدند و به ایشان دسترسی داشتند؛ ولی مردمِ زمان غیبت که ما باشیم، امامِ ندیده را قبول داریم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، رواق امام خمینی رحمه الله، 8 مهر 90
منبع: کتاب خاتم ولایت/ منتخب سخنرانیهای حرم مطهر رضوی با موضوع مهدویت/ جعفر حسنزاده
〓 لینک جنبش سایبری صامدون(jcs)〓
http://line.me/ti/p/%40qti6849s
- ۱.۳k
- ۰۷ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۳)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط