✍ شب عاشوراست جناب رئیس
✍ شب عاشوراست جناب رئیس
اکنون مسئله فقط یک مذاکره یا یک تفاهمنامه نیست.مسئله این ست که یک ملت چگونه از عزت خود دفاع میکند.
ما دیگر از شورای اطلاعرسانی و این قبیل اقایان،انتظاری نداریم اما رئیس تیم مذاکره ؟!
مردم از شما انتظار جنگ لفظی و هیجان ندارند،اما انتظار دارند وقتی طرف مقابل هر روز با زبان تهدید، تحقیر و وارونهنمایی سخن میگوید، پاسخ ایران در تراز شأن و تاریخ این ملت باشد.
مگر نمیگویید مذاکره ما بخشی از جنگ و میدانست؟
سکوت در برابر این همه توهین و اهانت و تحقیر کلامی و رفتاری قاتل همان آقای شهید،عقلانیتست؟
ادامه این مذاکره، واگذاری میدان نیست؟
عاشورا به ما نیاموخت که گفتگو نکنیم.
عاشورا به ما آموخته که مرز میان گفتگو و پذیرش تحقیر را فراموش نکنیم.
درسی که از کربلا مانده،صرفاً ایستادگی در میدان نبرد نیست.
حفظ کرامت و عزت در سختترین لحظات تصمیمگیری ست.
و شاید به همین دلیلست که آخرین پیام رهبر شهید کربلا هنوز پس از قرنها زنده مانده که:
ألا وإنّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین؛ بین السلة والذلة، وهیهات منا الذلة
و در همان معنا که در کلام آقای شهیدمان هم مانده و اتفاقا برای مسئولینست؛
مثلِ من با مثلِ یزید بیعت نمیکند.
این جمله فقط یک موضع سیاسی نبود.
یک معیار بود.
معیاری برای اینکه در هر زمان و هر میدان، عزت یک ملت از یاد نرود.
بد نیست حداقل یک امشب تا فردا ظهر،مذاکره و حتی جنگ را فراموش کنیم و در این مسائل تاملی کنیم جناب رئیس!
اکنون مسئله فقط یک مذاکره یا یک تفاهمنامه نیست.مسئله این ست که یک ملت چگونه از عزت خود دفاع میکند.
ما دیگر از شورای اطلاعرسانی و این قبیل اقایان،انتظاری نداریم اما رئیس تیم مذاکره ؟!
مردم از شما انتظار جنگ لفظی و هیجان ندارند،اما انتظار دارند وقتی طرف مقابل هر روز با زبان تهدید، تحقیر و وارونهنمایی سخن میگوید، پاسخ ایران در تراز شأن و تاریخ این ملت باشد.
مگر نمیگویید مذاکره ما بخشی از جنگ و میدانست؟
سکوت در برابر این همه توهین و اهانت و تحقیر کلامی و رفتاری قاتل همان آقای شهید،عقلانیتست؟
ادامه این مذاکره، واگذاری میدان نیست؟
عاشورا به ما نیاموخت که گفتگو نکنیم.
عاشورا به ما آموخته که مرز میان گفتگو و پذیرش تحقیر را فراموش نکنیم.
درسی که از کربلا مانده،صرفاً ایستادگی در میدان نبرد نیست.
حفظ کرامت و عزت در سختترین لحظات تصمیمگیری ست.
و شاید به همین دلیلست که آخرین پیام رهبر شهید کربلا هنوز پس از قرنها زنده مانده که:
ألا وإنّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین؛ بین السلة والذلة، وهیهات منا الذلة
و در همان معنا که در کلام آقای شهیدمان هم مانده و اتفاقا برای مسئولینست؛
مثلِ من با مثلِ یزید بیعت نمیکند.
این جمله فقط یک موضع سیاسی نبود.
یک معیار بود.
معیاری برای اینکه در هر زمان و هر میدان، عزت یک ملت از یاد نرود.
بد نیست حداقل یک امشب تا فردا ظهر،مذاکره و حتی جنگ را فراموش کنیم و در این مسائل تاملی کنیم جناب رئیس!
- ۱.۷k
- ۰۳ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۱)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط